Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
İleti Yönetim Sistemi Hakkında Bilgilendirme « Geri
 16 Ekim, 2020

Ticaret Bakanlığı, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat kapsamında, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ni ticari elektronik ileti izinlerinin ve şikâyet süreçlerinin yönetilebildiği ulusal bir platform kurmakla görevlendirmiştir.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, söz konusu görevi yerine getirmek üzere İleti Yönetim Sistemi A.Ş.'yi (İYS) kurmuştur. İYS, işletmeler, kamu ve vatandaş arasında merkezi rol üstlenecek ulusal bir veri tabanı sistemidir. İYS'nin işleyişini sağlamak üzere yürürlüğe konulan mevzuat ile ilgili oda ve borsalar ile üyelerinin bilgilendirilmesi ihtiyacı hasıl olmuştur.

15 Temmuz 2015 tarih ve 29417 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik'in 2 nci maddesinin c bendi ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının kendilerine ait ticari işletmelerin faaliyetleriyle ilgili olarak üyelerine gönderdiği iletilerin yönetmelikten muaf olduğuna hükmedilmiştir. Bu çerçevede, oda ve borsalar ile iştiraklerinin elektronik iletileri kapsam dışı bırakılmıştır.

Öte yandan, ticari elektronik ileti gönderimi yapan oda ve borsa üyelerinin mevzuat gereği İYS'ye kaydolması ve birtakım yükümlülükleri yerine getirmesi gerekmektedir. Üyelerin bilgilendirilmesini sağlamak üzere İYS tarafından hazırlanan bilgilendirme sunumu yazımız ekinde  sunulmaktadır.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Sanayi Tesisleri ve OSB’ler İçin Sıfır Atık Uygulaması Bilgilendirme Semineri
28 Ekim, 2020
Sayın üyemiz, Sanayi Tesisleri ve OSB’ler İçin 3 Kasım 2020 Salı – Saat: 14:00'de  (Webinar – İnternet Üzerinden) Sıfır Atık Uygulaması Bilgilendirme Semineri düzenlenecektir. Seminere katılım adresi: http://webinar.tobb.org.tr Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı ile Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu işbirliğinde gerçekleştirilecek olan seminerde sanayi tesisleri ve organize sanayi bölgeleri için sıfır atık uygulaması anlatılacak olup, seminer sonunda katılımcıların konu hakkındaki soruları cevaplandırılacaktır. Seminere, http://webinar.tobb.org.tr  linkinden katılabilirsiniz. Tüm üyelere katılım ücretsizdir. Program: 14:00 – 14:30 Açılış Konuşmaları 14:30 – 15:30 Sanayi Tesisleri ve OSB’ler İçin Sıfır Atık Uygulaması Paneli 15:30 – 16:00 Soru Cevap Seminer ile ilgili iletişim: kobi@tobb.org.tr, 0312 218 24 31
“Teknopark Firmaları İçin Muhasebe ve Vergi Uygulamaları” Semineri
21 Kasım, 2020
Sayın Üyemiz, TÜBİTAK Marmara Teknokent Teknoloji Transfer Ofisi yürütücülüğünde 25 Kasım 2020 Çarşamba saat 15.00-16.00 arasında SMMM ve Bağımsız Denetçi Sn. Ersu TÜREDİ tarafından “Teknopark Firmaları İçin Muhasebe ve Vergi Uygulamaları” konulu online seminer düzenlenecektir. Katılım tüm kurum / kişilere açık ve ücretsizdir. Katılım sağlamak isteyenlerin bilgilerini kaltay@marmarateknokent.com.tr adresine göndermeleri rica olunur. Bilgilendirme günü Zoom Programı üzerinden online olarak gerçekleşecektir. İlgili kurum / kişiler kayıt yaptırdıktan sonra katılım linki paylaşılacaktır. İrtibat Bilgisi: KÜBRA ALTAY kaltay@marmarateknokent.com.tr
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 11/11/2020 Tarihli ve 125 Sayılı Kararı
12 Kasım, 2020
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 11/11/2020 Tarihli ve 125 Sayılı Kararı 11.11.2020 İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun, Koronavirüse (COVID-19) karşı alınacak önlemlerle ilgili 09 Kasım 2020 tarihinde toplanan İl Pandemi Kurulu kararlarının görüşülmesine ilişkin 11/11/2020 tarihli ve 125 sayılı kararıyla; KARARLAR:          Koronavirüs (COVID-19) salgını ile mücadelenin başarıya ulaşabilmesinde maske kullanımının sağlanması ve yaygınlaştırılması, fiziksel mesafeye uyulması ve bu konuda farkındalık geliştirilmesi ve hijyen kurallarını uygulamadaki duyarlılık salgının bulaşıcılığını önlemede uygulanması gereken temel kurallardır. Bunun yanında ilimizde çalışma yaşamında ve günlük sosyal hayatta da bir takım önlemlerin alınması salgının istenmeyen etkilerini en aza indirgemek ve vatandaşlarımızın sağlığını korumak açısından hayati öneme sahiptir. Bu kapsamda İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu, 09 Kasım 2020 tarihinde gerçekleştirilen İl Pandemi Kurulu’nda görüşülen ve tavsiye kararı alınan, kamu ve özel sektör çalışma saatlerinin yeniden düzenlenmesi, esnek mesai uygulaması, halk eğitim kurslarında pandemi kapsamında alınması gereken önlemler, Münevver Ayaşlı Öğrenci Yurdu’nda izolasyon kurallarına uymadığı için zorunlu izolasyona alınan COVID-19 pozitif ve COVID-19 pozitif temaslısı vatandaşlarımızın durumu, yeme, içme ve eğlence sektörlerindeki mekânlarda masa-sandalye yerleşimi denetimlerinin pandemi kapsamında değerlendirilmesi ve salgının yayılma hızını azaltacağı ve vatandaşlarımızın salgının istenmeyen etkilerinden koruyacağı düşünülen konularda alınması gereken önlemleri görüşmek üzere toplanmıştır. Bu kapsamda; Mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde ki trafik ve toplu taşıma yoğunluklarını azaltmak amacıyla, kamu ve özel sektör çalışanlarının mesailerinin pandemi kapsamında aşağıdaki tabloda yer alan şekilde uygulanmasına, Kamu Sektörü (Sağlık Kurum ve Kuruluşları* Dışında Kalanlar) 08.30-17.30 *Sağlık Kurum ve Kuruluşları 08.00-16.00 Organize Sanayi Bölgeleri, Küçük Sanayi Siteleri ve Sanayi Kuruluşları** 07.00-16.00 **İşletme Yöneticilerince Mesai Düzenlemesi Mesai/Vardiya İl genelinde yer alan kamu sektörü çalışanlarının kurul kararında yer alan mesai düzenlemesine göre çalışma düzeni oluşturulmasına, söz konusu mesai düzenlemesinin ilimizdeki kamu ve özel sektör yöneticileri tarafından titizlikle uygulanmasına ve denetiminin yapılmasına, Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Halk Eğitim Merkezlerinde açılmış kursların etkin denetiminin yapılmasına, açılması planlanan spor kurslarının ise Samsun Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile görüşülerek öncelikli spor dallarının belirlenmesine, (kursların denetiminin ve sorumluluğunun İl-İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüklerinde olması kaydıyla) Münevver Ayaşlı Yurdunda kalan kişilerin karantina kurallarını ihlal etmesi halinde kurumsal koordinasyonun ve bina içi güvenlik ile ilgili önlemlerin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü personelince yapılmasına, Yeme, içme ve eğlence sektörlerindeki mekânlardaki masa- sandalye yerleşim planlarının denetlenmesinde pandemi önlemleri kapsamında Samsun Valiliği bünyesinde oluşturulan ve merkez ilçelere hizmet veren denetim ekiplerinin sayısının altıdan on beşe çıkarılmasına, Oluşturulacak yeni ekiplerde yer alacak personelin; Belediye, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce oluşturulmasına, Bu kapsamda ihtiyaç doğacak araç desteğinin belediyeler tarafından karşılanmasına, Kurulumuzca alınan kararın merkez ilçeler haricinde kalan ilçelerde Kaymakamlıklar tarafından planlanarak denetim ekiplerinin oluşturulmasına ve koordinasyonunun sağlanmasına, Denetimlerin Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine uygun olarak yapılmasına, İl genelinde yer alan pazar yerlerinin Kurulumuzun 27/03/2020 tarih ve 11 sayılı kararında belirtilen mahalle ve semt pazarlarında uyulması gereken kurallara ek olarak, mahalle ve semt pazarının açıldığı ilgili belediyelerce yapılacak düzenleme sonucunda tezgâhların seyreltilmesine veya aralarındaki mesafenin en az iki metre olacak şekilde düzenlenmesine, ayrıca zabıta ekiplerince maske ve sosyal mesafe kurallarına riayet etmesi sağlanacak şekilde pazar giriş çıkışları ve pazar içi denetimlerin artırılmasına, İlimiz genelinde faaliyetlerine devam eden alış-veriş merkezi (AVM) çalışanları ve içerisinde faaliyet gösteren mağaza çalışanlarının, AVM yönetimince mesai başlangıçlarında HES kodu sorgulamasının yapılmasına, sorgulama sonuçlarının her Pazartesi Samsun Valiliği İSDEM’e (İl Salgın Denetim Merkezi) yazılı olarak bildirilmesine, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı özel ve kamu eğitim kurumlarında öğrenci taşıma hizmeti/görevi yapan şoför ve yardımcı personelin HES kodlarının İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından koordine edilerek her gün düzenli olarak sorgulanmasına, riskli kişilerle ilgili gerekli önlemlerin alınmasına, İlimiz genelinde apartman ve sitelere ait olan tüm ortak kullanım alanlarında her türlü toplu etkinliğin (apartman toplantısı, oturma, gün, doğum günü kutlamaları, nişan, yemek, kahvaltı vb.) yapılmasının engellenmesine, kararın site ve apartman yöneticileri tarafından uygulanmasına ve herkesin görebileceği bir yere asılmasına, aksi takdirde idari ve adli işlemlerden site ve apartman yöneticilerinin de sorumlu olacağının tüm ilgililere bildirilmesine, Kamu kurum ve kuruluşlarında vatandaşa sunulan hizmetler ile yapılan iş ve işlemler haricinde kamu binalarına ziyaretçi kabul edilmemesine, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan filyasyon çalışmasında kullanılmak üzere ihtiyaç halinde başta belediyeler olmak üzere tüm kurumlardan araç teminin sağlanmasına, İl genelinde yapılacak denetimlerde daha da etkin denetim yapılmasının sağlanmasına, denetimlere belediye yetkilileri, meslek kuruluşları (Sanayi ve Ticaret Odası, Esnaf Sanatkârlar Odası vb.) yönetimi, mahalle muhtarları gibi söz sahibi kişilerin katılmalarının sağlanmasına, Kalabalık caddelerde Valiliğimizin uygun göreceği durumlarda ve zamanlarda rastgele HES kodu sorgulamasının yapılmasına, İlçelerimizde Kaymakamların İlçe Sağlık Müdürleri ile daha etkin çalışarak olası durumlarda erken tedbir almalarına,                                                                               Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
KOBİ'lere yönelik 100 bin liraya kadar Mikro İşletmeler Destek Paketi
28 Ekim, 2020
Sayın üyemiz, Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank tarafından yapılan ortak açıklamaya göre KOBİ'lere yönelik 100 bin liraya kadar Mikro İşletmeler Destek Paketi hayata geçirilmiştir. Mikro İşletmeler Destek Paketi ile KOBİ'lerin başta maaş ve kira ödemeleri olmak üzere; temel maliyetlerinin karşılanması böylelikle finansman ihtiyaçlarını giderilmesiyle beraber nakit desteği sağlanarak tedarikçileri ile aralarındaki nakit akışının korunması hedeflenmiştir. Kredi Garanti Fonu (KGF) teminatlı olarak, 48 aya kadar vadeyle yıllık yüzde 11,5 faiz oranıyla kullandırılacak krediden, cirosu 3 milyon TL'ye kadar olan firmalar yararlanabilecektir. 1 milyon TL'nin altında ciroya ulaşan işletmelere 50 bin TL'ye kadar limit açılan kredide, 1 milyon TL ile 3 milyon TL arasında ciroya ulaşan işletmelerin azami kredi limiti ise 100 bin TL olacaktır. Bu amaçla firmaların kredi limitinin en fazla yüzde 10'u nakit olarak serbest kullanıma bırakılacak, en az yüzde 90'lik kısmı ise işletme giderlerinin finansmanı amacıyla 3. kişilere ve satıcılara havale-EFT ve kurumsal kart üzerinden ödenecektir. Mikro İşletmeler Destek Paketi kapsamında Nakit İşletme Kredisi'nin yanı sıra firmalar, kurumsal kart, doğrudan borçlandırma sistemi (DBS), tedarik zinciri finansmanı mal alımına yönelik teminat mektubu (TZF), güvenceli çek, nakit çekimine kapalı kurumsal kredili mevduat hesabı ürünleri üzerinden Nakit İşletme Kredisi kullanabilecektir.
Ticaret Bakanlığından Efsane Cuma İndirimlerine İlişkin Basın Açıklaması
8 Kasım, 2020
Ticaret Bakanlığından Efsane Cuma İndirimlerine İlişkin Basın Açıklaması 08 Kasım 2020 Bilindiği üzere yılın belirli dönemlerinde özellikle de Kasım ayında “Efsane Cuma İndirimleri”, “Şahane Cuma İndirimleri”, “Süper Cuma İndirimleri” vb. isimlerle birçok ürün yelpazesinde çeşitli oranlarda  indirimler yapılmaktadır. İçinde bulunulan COVİD-19 salgınının da etkisiyle tüketicilerin kolay olması, zaman ve mekan sınırlaması bulunmaksızın çok çeşitli sayı ile türde ve daha düşük fiyattan  ürüne ulaşabilme imkanı sunması nedeniyle “online mesafeli alışverişleri” tercih ettiği gözlemlenmektedir. Ancak online alışverişlerin özellikle belirli özel günlerde yanıltıcı indirimler, yoğunluk sebebiyle lojistik süreçlerde aksama,  kötü niyetli satıcılarca ayıplı mal gönderimi veya bedelin tahsil edilip hiç mal göndermeme, cayma hakkını kullandırmama vb. birçok mağduriyete de yol açabildiği görülmektedir.   -Tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar   Bu kapsamda tüketicilerimizin mağdur olmamak, satıcı veya sağlayıcıların da idari müeyyide ile karşılaşmamaları için taraf olacakları mesafeli sözleşmelere ilişkin şu hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir: - Alışveriş öncesi tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak mal veya hizmeti tam ve doğru olarak belirlemeleri ve bütçeleri ile harcamaları arasındaki dengeyi gözetmeleri; - Satıcı veya sağlayıcı hakkında iletişim bilgisi, vergi kimlik numarası, MERSİS ve ETBİS kaydı ve gerekirse şikayet platformları ile satıcı/sağlayıcı müşteri hizmetleri vb. yerlerden gerekli sorgulamanın yapılması; satışa sunulan ürün fiyatının özellikle standart nitelikteki ürünler için diğer satıcı veya sağlayıcılardaki fiyatları ile karşılaştırılması, - Satıcının internet sitesinin güvenliği ile alışverişe ilişkin güvenli ödeme yöntemleri olan SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi seçeneklerin olup olmadığının kontrolü, - Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen internet sitelerine ilişkin olarak satıcı veya sağlayıcının internet sitesine ilişkin yönlendirmenin yapıldığının adres çubuğundan kontrol edilmesi, - Ödeme işlemi öncesi mevzuatta yer alan ve satıcı/sağlayıcı unvanı, açık adresi, ayrıntılı diğer iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yollarını içeren ön bilgilerin verilip verilmediğinin kontrol edilmesi, - Özel günlerde çok yüksek oranlarda yapıldığı iddia edilen indirimlerin doğruluğuna ilişkin olarak diğer satıcı veya sağlayıcılarda aynı ürünün fiyatına ilişkin araştırma yapılması,    Diğer taraftan Satıcı veya sağlayıcılar açısından;   -Tüketiciler ile mesafeli sözleşme akdedilmeden önce Tüketici mevzuatında yer alan yasal yükümlülüklerin karşılanması için ön bilgilendirmenin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile tüketiciye iletilmesi, mevzuatta belirlenmiş olan teslim veya ifa, cayma hakkının kullanımı ve bedel iadesine ilişkin yasal sürelere uyulması, -Cayma hakkının kullanımı durumunda 14 gün içerisinde herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeksizin tüketiciye bedel iadesinin tek seferde yapılması, -Mesafeli satışa konu edilen mal veya hizmetlere ilişkin olarak ödemesi alınan siparişlerin stokta bulunmama, tedarik edilememe gibi gerekçelerle iptal edilerek tüketici mağduriyetine neden olunmaması için stok ve ürün tedariki aşamalarına dikkat edilmesi önem taşımaktadır.   İndirimli satışlara ilişkin olarak;   -İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi, -İndirimli satış reklamlarında, indirimli satışa konu edilecek mal veya hizmete ilişkin bilginin yapılan indirim ile beraber anlam karışıklığına yol açmadan diğer bir ifade ile tüketicileri yanıltmadan ya da gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturmayacak şekilde sunulması, -Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması, satıcı sağlayıcı ya da reklam verenin yapılan indirimin ispatından sorumlu olduğu, indirimli fiyatın uygulanmasına ilişkin süre ve stok sınırı varsa bunun internet sitesi ve reklamlarda açıkça belirtilmesi gerekmektedir.   Bu kapsamda Bakanlığımızca söz konusu hususlara ilişkin aykırılıkların tespiti halinde gerekli idari yaptırımlar uygulanacaktır. Bakanlığımız bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu tarafından ayrıca özel indirim günlerine ilişkin olarak re’sen incelemeler başlatılmıştır. Mesafeli sözleşmelere ilişkin olarak hak kaybına uğrayan tüketicilerimizin uyuşmazlıklarının çözümü için parasal sınırları da dikkate alınarak Tüketici Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir.     Kamuoyuna saygıyla duyurulur.     
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu