Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Çalışma İzni Görev Belgesi Formu Geçerlilik Süresi Uzatıldı « Geri
 2 Mayıs, 2021

Sayin Üyemiz, İçişleri Bakanlığının 02.05.2021 sayılı genelgesi ile Muafiyet alanındaki işkolları için işverenin ve çalışanın beyanı ve taahhüdüyle manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisinin imzasıyla düzenlenecek “çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresi 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar uzatılmıştır.

(7815) - Görev Belgesi Hakkında.pdf (7815) - Görev Belgesi Hakkında.pdf (212,47 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi
30 Nisan, 2021
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi 29.04.2021 Genelgede daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği hatırlatıldı. Genelgede, salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilerek, üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edildi. Genelge görev belgeleri ile ilgili şu bilgilere yer verildi:  29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunacak. Görev belgesi başvurusunda bulunan kişilerin sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu  işyeri sicil numarası belirlenecek ve iş yerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecek. İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecek. Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak. Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebilecek. e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında; İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan, sorumlu olacak. Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak. Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilecek ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilecek. Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek-2’de örneği verilen Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak. Ayrıca seyahat izin başvuruları, önceden e-Devlette Bakanlığımızca sunulan hizmetlerden olan E-Başvuru Sisteminin içerisindeyken vatandaşlarımızın erişimlerini kolaylaştırmak üzere yapılan geliştirmeler ile birlikte e-Devlet İçişleri Bakanlığı Hizmetleri listesinden doğrudan erişim sağlanabilecek hale getirildi. Cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmalarının önüne geçilmesi amacıyla Cenaze İzin Hizmeti seyahat izni başvurusundan ayrı olarak doğrudan erişilebilir hale getirildi. Ayrıca cenaze izni için başvuru esnasında vatandaşların  elektronik ortamda Ölüm Belgesi  yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasındaki sistem entegrasyonları ile teyit edilecek.  
Genç İstihdam Ulusal Stratejisi Eylem Planı
18 Mayıs, 2021
Sayın üyemiz, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (Çalışma Genel Müdürlüğü) tarafından Birliğimize gönderilen 16.04.2021 tarihli ve E-31226909-000-980682 sayılı yazıda; salgın sonrası dönemin ekonomik yapılanmasına uygun, sürdürülebilir, güçlü ve kaliteli büyümeye erişim sağlanması amacıyla 12.03.2021 tarihinde kamuoyu ile paylaşılan "Ekonomi Reformları" kapsamında Hazine ve Maliye Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan Ekonomi Reformları Eylem Planının 5 No'lu İstihdam başlığı altında yer alan "5.3.a. Genç istihdamını artırmak için Genç İstihdam Ulusal Strateji Belgesi hazırlanıp hayata geçirilecektir." eyleminin Bakanlıkları sorumluluğunda hazırlık çalışmalarının sürdürüldüğü belirtilmektedir. 2021-2023 yılları arasında uygulanacak olan Genç İstihdam Ulusal Stratejisi Eylem Planı için "eğitim, istihdam ilişkisinin güçlendirilmesi, işgücü piyasasında güvence ve esnekliğin sağlanması, eğitimde ve istihdamda yer almayan gençler (NEET), geleceğin işleri ve sektörler" konu başlıkları altında genç istihdamının artırılmasına yönelik Birliğimiz önerileri talep edilmektedir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına gönderilecek Birliğimiz önerilerinin hazırlanmasında değerlendirilmek üzere genç istihdamının artırılmasına yönelik eylem önerilerinizi 11/05/2021 tarihine kadar Odamıza (samsuntso@samsuntso.org.tr adresine) ekte sunulan örneğe uygun olarak gönderebilirsiniz.  Saygılarımızla.
Yeniden Kullanılabilir Ambalajların Depozito Uygulamaları
20 Nisan, 2021
Sayın üyemiz, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ilgide kayıtlı yazısı ile Birliğimize iletilen; 29/6/2020 tarihli ve 66745475- 145.07-132871 sayılı Bakan Oluruna esas yayımlanmış olan "Yeniden/Tekrar Kullanılabilir Ambalajlar İçin Depozito Sistemi Uygulamalarına çerçevesinde depozito uygulaması yapan piyasaya süren İlişkin Usul ve Esaslar" çerçevesinde depozito uygulaması yapan piyasaya süren işletmelere yönelik olarak depozito uygulamaları ile geri kazanım katılım payı ilişkilendirmesine dair bilgilendirme yazısı ekte sunulmaktadır. Saygılarımızla.
TGK-Zeytinyağı ve Pirina Yağı Tebliği
11 Mayıs, 2021
TOBB’dan Odamıza gelen yazıda, Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan alınan ilgi yazı ile TGK-Zeytinyağı ve Pirina Yağı Tebliği (Özel Hüküm Uygulama Talimatı-2021) gönderilmiştir. Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan alınan söz konusu yazı ekte sunulmuştur.    
Ufuk Avrupa Programı İklim, Enerji ve Mobilite, Dijital, Endüstri ve Uzay Kümeleri Tanıtım Etkinliği
4 Mayıs, 2021
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan bir yazıda, Avrupa Birliği'nin (AB) araştırma ve yenilikçilik alanında temel mali destek aracı ve 95,5 milyar avro hacmindeki bütçesiyle dünyanın en iddialı sivil Ar-Ge ve yenilik programı olan ve 2021-2027 döneminde uygulanacak Ufuk Avrupa Programı kapsamında pazar yaratma potansiyeline sahip yenilikçilik faaliyetleri başta olmak üzere, araştırma, geliştirme ve teknoloji alanlarında sağlanacak destekler ile AB'nin küresel rekabet edebilirliğinin arttırılmasının hedeflendiği, programın ülkemizdeki koordinasyonun TÜBİTAK tarafından sağlandığı belirtilmektedir.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 3 (üç) adet Duyuru Bulunmaktadır. 3
1
Üyelerimize önemle duyurulur
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden aşağıda yazılı belgeler güvenli elektronik imza ile verilmektedir. Belge talepleri, iş günlerinde ve çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilecektir. Durum belgesi, ihale makamlarına sunulmak üzere düzenlenen belge olmayıp, ihale makamlarına sunulmak üzere "İflas ve Konkordato Belgesi" talebinde bulunulması gerekmektedir. Samsun Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Ticaret Sicil Tasdiknamesi -Merkez Nakli Belgesi (TSY md.111) -İflas ve Konkordato Belgesi (İhale için) -Durum Belgesi Oda Sicil Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Oda Kayıt Sicil Sureti -Faaliyet Belgesi Detay için tıklayınız.
2
Seyehat İzin Belgesi Alınması
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından 26.04.2021 tarihinde yayımlanan "Tam Kapanma " konulu genelge kapsamında 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19:00’dan itibaren her türlü vasıtayla yapılacak olan şehirlerarası seyahatler ANCAK ZORUNLU HALLERİN VARLIĞI HALİNDE SEYAHAT İZİN KURULLARINDAN İZİN ALINMASI ŞARTINA TABİDİR. Bu doğrultuda sokağa çıkma kısıtlamalarından muafiyeti bulunan üyelerimizin yapacakları şehirlerarası seyahatler için e-devlet üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. Detay için tıklayınız.
3
Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı
 ZEYİLNAME Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Odamız tarafından yürütülen TR83/19/CMDP/01 referans nolu Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi kapsamında 11 Mayıs 2021 Salı günü saat 14:00'da Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hizmet Binasında yapılacak olan Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin, 26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan 29 Nisan 2021 saat 19:00’dan başlayarak 17 Mayıs 2021 saat 05:00’da sona erecek olan Tam Kapanma kararı gereği Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin 21 Mayıs 2021 Cuma günü saat 14:00’de yapılması husus hasıl olmuştur. İhale İlanı aşağıdaki gibi revize edilmiştir. Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı Samsun Ticaret ve Sanayi Odası, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Samsun’da Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi için Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İşi İhalesi sonuçlandırmayı planlamaktadır. İhaleye katılım koşulları, isteklilerde aranacak teknik ve mali bilgileri de içeren İhale Dosyası Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım Samsun adresinden veya www.samsuntso.org.tr  ve www.oka.org.tr internet adreslerinden temin edilebilir. Teklif teslimi için son tarih ve saati: 21 Mayıs 2021 Cuma  -  14:00 Gerekli ek bilgi ya da açıklamalar; www.samsuntso.org.tr ve www.oka.org.tr adreslerinde yayınlanacaktır. Teklifler, 21 Mayıs 2021 tarihinde, saat 14:00’da ve Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım/Samsun adresinde yapılacak oturumda açılacaktır.     Bilgi alınmasını rica ederiz. Detay için tıklayınız.
KAPAT X