Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
TOBB ve Dünya Bankası işbirliğinde "COVID-19 İş Dünyası Etki Araştırması Anketi" « Geri
 17 Temmuz, 2020

Sayın Üyemiz,

COVID-19 salgının ülkemiz ekonomisine etkilerini ölçmek amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından anket uygulamaları gerçekleştirilmekte, burada elde edilen verilerden yola çıkarak sorunlara ilişkin çözüm önerileri ve politikalar geliştirilmektedir.

Bu çalışmalardan bir tanesi olan ve COVID-19 salgının dünya ekonomisine etkilerini ölçmek amacıyla gerçekleştirilen çalışmanın Türkiye’ye özgü kısmı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Dünya Bankası işbirliğinde “COVID-19 İş Dünyası Etki Araştırması Anketi” ile gerçekleştirilmektedir. Söz konusu ankete http://www.tobb.org.tr/covid19  adresinden ulaşılabilmektedir.

Bu kapsamda "COVID-19 İş Dünyası Etki Araştırması Anketi"ni doldurarak araştırmaya katılmanızı rica eder, salgının etkilerini azaltmak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmaya verdiğiniz bilgiler ve işbirliğiniz için teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Ufuk Avrupa Programı İklim, Enerji ve Mobilite, Dijital, Endüstri ve Uzay Kümeleri Tanıtım Etkinliği
4 Mayıs, 2021
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan bir yazıda, Avrupa Birliği'nin (AB) araştırma ve yenilikçilik alanında temel mali destek aracı ve 95,5 milyar avro hacmindeki bütçesiyle dünyanın en iddialı sivil Ar-Ge ve yenilik programı olan ve 2021-2027 döneminde uygulanacak Ufuk Avrupa Programı kapsamında pazar yaratma potansiyeline sahip yenilikçilik faaliyetleri başta olmak üzere, araştırma, geliştirme ve teknoloji alanlarında sağlanacak destekler ile AB'nin küresel rekabet edebilirliğinin arttırılmasının hedeflendiği, programın ülkemizdeki koordinasyonun TÜBİTAK tarafından sağlandığı belirtilmektedir.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 03/05/2021 Tarihli ve 23 Sayılı Kararı
5 Mayıs, 2021
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 03/05/2021 Tarihli ve 23 Sayılı Kararı 04.05.2021 Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu, 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 23. maddesine istinaden Valimiz Sayın Doç. Dr. Zülkif DAĞLI’nın başkanlığında 03/05/2021 tarihinde İlimizde Koronavirüs’e (COVID-19) karşı alınacak önlemler ile ilgili gündemi görüşmek üzere toplanmıştır. GÜNDEM:         İlimizde üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan kişilere yönelik olarak sokağa çıkma kısıtlamasında muaf tutulacak iş kolları ve bu iş kollarında çalışacak kişilere yönelik olarak düzenlenecek “Görev Belgesi”nin iş kolunun NACE koduna göre belirlenmesinin görüşülmesi.  KARAR:         İlimizde, İçişleri Bakanlığı’nın “Tam Kapanma Tedbirleri” konulu genelgesi doğrultusunda Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu’nun 27/04/2021 tarihli ve 20 sayılı toplantısında alınan kararla tam kapanma döneminde temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında, bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirilmişti. Ayrıca İçişleri Bakanlığı’nın 29/04/2021 tarihli ve E-89780865-153-7705 sayılı genelgesi doğrultusunda ve Kurul’un 29/04/2021 tarih ve 21 sayılı toplantısında ise hem sokağa çıkma muafiyeti getirilen iş kollarının ve bu iş kollarındaki çalışanların üretimde devamlılığının sürdürülmesi ve hem de muafiyetlerin kötüye kullanılmasının önlenmesi amacıyla uygulanması gereken usul ve esaslar belirlenmiş ve bu usul ve esasların uygulanmasına başlanmıştır. Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu’nun 29/04/2021 tarihli ve 21 sayılı toplantısında alınan; “e-başvuru sisteminden görev belgesi talebinde bulunulması sonrasında başvurucunun sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu işyeri sicil numarasının belirlenmesine ve işyerinin faaliyet alanına göre tespit olunan NACE kodunun muafiyet kapsamında kalıp kalmadığının kontrol edilmesine,” kararı gereği ilimizde faaliyet gösteren iş kolları ve bu iş kollarında çalışanların sokağa çıkma kısıtlamasından muaf tutulabilmesi için iş kolunun NACE kodunun muafiyet kapsamında olup olmadığının belirlenmesi gerekmektedir. Bu amaçla; İlimizde faaliyet gösteren iş kollarının ve bu iş kollarında çalışanların sokağa çıkma kısıtlamasından muaf tutulabilmeleri için, iş kollarına ait NACE kodlarının, bu karar ekindeki “TC SAMSUN VALİLİĞİ İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURULU'NUN 2021/20 SAYILI KARARINA İSTİNADEN SOKAĞA ÇIKMA KISITLAMASINDAN MUAF TUTULAN SEKTÖRLER NACE KODLARI” listesinde yer alan kodlar arasında bulunup bulunmadığının kontrol edilmesine, Yapılan kontroller sonucunda NACE kodu karar ekindeki listede bulunan iş kollarının ve bu iş kollarında çalışanların sokağa çıkma kısıtlamasından muaf tutulmalarına, Yapılan kontroller sonucunda ekli listede bulunan NACE kodları arasında bulunmayan iş kollarının ve bu iş kollarında çalışanların, varsa daha önceden düzenlenmiş görev belgelerinin geçersiz sayılmasına, Sokağa çıkma kısıtlamasında yapılan denetimlerde geçersiz sayılan görev belgeleriyle sokağa çıkma kısıtlamasını ihlal edenlere adli/idari işlem tesis edilmesine,      Uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282 nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, Konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Çalışma İzin Görev Belgesi Süresi Uzatıldı
7 Mayıs, 2021
Çalışma İzin Görev Belgesi Süresi Uzatıldı 07.05.2021 Bakanlığımızca muafiyet kapsamındaki işveren ve çalışanların manuel olarak doldurdukları çalışma izni görev belgesi formunun geçerlilik süresi 12 Mayıs 2021 Çarşamba Günü saat 24.00’e kadar uzatıldı. Genelgede, tam kapanma döneminde üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması için sokağa çıkma kısıtlaması muafiyeti getirilen işkolları ve görevlileri tespit edilerek duyurulduğu bildirildi. Genelgede, tam kapanma sürecinde muafiyet kapsamında bulunan işkollarında üretim faaliyetlerinin devamlılığını sağlamak ve muafiyetlerin suistimal edilmesini önlemek amacıyla, sokağa çıkma kısıtlamalarından muaf iş yerlerinde görevli kişilere e-Başvuru sistemi üzerinden “çalışma izin belgesi” veya manuel olarak doldurularak çalışan ve iş yeri yetkilisince imzalanıp onaylanan “çalışma izni görev belgesi formunu” alma ve denetimlerde ibraz etme zorunluluğunun getirildiği hatırlatıldı.  Genelgede, tam kapanma sürecinde muafiyet tanınan sektör çalışanlarına yönelik e-Başvuru sistemi üzerinden bugün itibariyle 9.5 milyona yakın başvuru neticelendirildiği ve muafiyet nedeni, güzergahı ve zamanı ile kısıtlı olacak şekilde çalışma izni görev belgesi düzenlendiği belirtildi. Genelgede, Nace kodu eşleşme hatası, muafiyet kapsamındaki bir işyerinde görev yapmasına rağmen alt işvereninin muafiyet kapsamında olmaması nedeniyle çalışma izni görev belgesi alamayanlar ile erişim hatası gibi geçici durumlar göz önünde bulundurulduğunda;sistem üzerinden görev belgesi alınamamasının üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksamaya yol açmaması için Ek’te yer alan ve işveren ile çalışanın beyanı/taahhüdüyle manuel doldurularak imza altına alınan “çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresinin 12 Mayıs 2021 Çarşamba Günü saat 24.00’e kadar uzatıldığı ifade edildi.
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi
30 Nisan, 2021
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi 29.04.2021 Genelgede daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği hatırlatıldı. Genelgede, salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilerek, üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edildi. Genelge görev belgeleri ile ilgili şu bilgilere yer verildi:  29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunacak. Görev belgesi başvurusunda bulunan kişilerin sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu  işyeri sicil numarası belirlenecek ve iş yerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecek. İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecek. Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak. Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebilecek. e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında; İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan, sorumlu olacak. Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak. Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilecek ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilecek. Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek-2’de örneği verilen Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak. Ayrıca seyahat izin başvuruları, önceden e-Devlette Bakanlığımızca sunulan hizmetlerden olan E-Başvuru Sisteminin içerisindeyken vatandaşlarımızın erişimlerini kolaylaştırmak üzere yapılan geliştirmeler ile birlikte e-Devlet İçişleri Bakanlığı Hizmetleri listesinden doğrudan erişim sağlanabilecek hale getirildi. Cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmalarının önüne geçilmesi amacıyla Cenaze İzin Hizmeti seyahat izni başvurusundan ayrı olarak doğrudan erişilebilir hale getirildi. Ayrıca cenaze izni için başvuru esnasında vatandaşların  elektronik ortamda Ölüm Belgesi  yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasındaki sistem entegrasyonları ile teyit edilecek.  
Aidat Ödeme Süresi Yarın Doluyor
29 Nisan, 2021
7256 sayılı kanun kapsamında yapılandırılan Odamız aidat borçlarının peşin ve 2. taksit ödemesi süresi 30.04.2021 Cuma günü (yarın) sona ermektedir. Web sayfamız hızlı aidat ödeme menüsünden sanal pos ile, aşağıda belirtilen hesap numaralarımıza havele / eft şeklinde  veya  nakit / kredi kartı ile Odamız veznesinden de ödeyebilirsiniz. Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Banka Hesap Numaraları: Vakıflar Bank.Ellialtılar Şb.IBAN NO:TR 4100 0150 0158 0072 9462 9191 İşbank.Samsun Şb.IBAN NO:TR 6400 0640 0000 1730 0000 9713 Ziraat Bankası Saathane Şb.IBAN NO:TR 9000 0100 0556 3992 8404 5066 Halkbank Sam.Şb.IBAN NO:TR 5000 0120 0965 6000 1600 0054 Akbank B.Paz.Şb.IBAN NO:TR 7200 0460 0621 8880 0002 3666 Garanti Bankası Sam.Şb.IBAN NO:TR 7200 0620 0019 0000 0629 9304 Denizbank Samsun Şb. IBAN NO: TR 7800 1340 0000 4354 5140 0003  
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 3 (üç) adet Duyuru Bulunmaktadır. 3
1
Üyelerimize önemle duyurulur
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden aşağıda yazılı belgeler güvenli elektronik imza ile verilmektedir. Belge talepleri, iş günlerinde ve çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilecektir. Durum belgesi, ihale makamlarına sunulmak üzere düzenlenen belge olmayıp, ihale makamlarına sunulmak üzere "İflas ve Konkordato Belgesi" talebinde bulunulması gerekmektedir. Samsun Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Ticaret Sicil Tasdiknamesi -Merkez Nakli Belgesi (TSY md.111) -İflas ve Konkordato Belgesi (İhale için) -Durum Belgesi Oda Sicil Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Oda Kayıt Sicil Sureti -Faaliyet Belgesi Detay için tıklayınız.
2
Seyehat İzin Belgesi Alınması
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından 26.04.2021 tarihinde yayımlanan "Tam Kapanma " konulu genelge kapsamında 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19:00’dan itibaren her türlü vasıtayla yapılacak olan şehirlerarası seyahatler ANCAK ZORUNLU HALLERİN VARLIĞI HALİNDE SEYAHAT İZİN KURULLARINDAN İZİN ALINMASI ŞARTINA TABİDİR. Bu doğrultuda sokağa çıkma kısıtlamalarından muafiyeti bulunan üyelerimizin yapacakları şehirlerarası seyahatler için e-devlet üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. Detay için tıklayınız.
3
Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı
 ZEYİLNAME Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Odamız tarafından yürütülen TR83/19/CMDP/01 referans nolu Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi kapsamında 11 Mayıs 2021 Salı günü saat 14:00'da Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hizmet Binasında yapılacak olan Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin, 26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan 29 Nisan 2021 saat 19:00’dan başlayarak 17 Mayıs 2021 saat 05:00’da sona erecek olan Tam Kapanma kararı gereği Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin 21 Mayıs 2021 Cuma günü saat 14:00’de yapılması husus hasıl olmuştur. İhale İlanı aşağıdaki gibi revize edilmiştir. Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı Samsun Ticaret ve Sanayi Odası, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Samsun’da Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi için Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İşi İhalesi sonuçlandırmayı planlamaktadır. İhaleye katılım koşulları, isteklilerde aranacak teknik ve mali bilgileri de içeren İhale Dosyası Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım Samsun adresinden veya www.samsuntso.org.tr  ve www.oka.org.tr internet adreslerinden temin edilebilir. Teklif teslimi için son tarih ve saati: 21 Mayıs 2021 Cuma  -  14:00 Gerekli ek bilgi ya da açıklamalar; www.samsuntso.org.tr ve www.oka.org.tr adreslerinde yayınlanacaktır. Teklifler, 21 Mayıs 2021 tarihinde, saat 14:00’da ve Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım/Samsun adresinde yapılacak oturumda açılacaktır.     Bilgi alınmasını rica ederiz. Detay için tıklayınız.
KAPAT X