Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Kısa Çalışma Düzenlemesi « Geri
 19 Kasım, 2018

Kısa Çalışma ve Kısa Çalışma Ödeneği Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 9 Kasım 2018 tarihli ve 30590 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

 

4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun Ek 2 nci maddesinde yer alan “kısa çalışma” düzenlemesi ile genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, İşletmelerin yaşadığı sıkıntıların bir ölçüde azaltılması ve işçilerin işlerini korumaları amaçlanmıştır.

Kısa çalışmaya ilişkin düzenlemede yer alan “genel ekonomik, sektörel veya bölgesel kriz” ibareleri ile Kısa Çalışma ve Kısa Çalışma ödeneği Hakkında Yönetmelikle yer alan “zorlayıcı sebep” tanımı kısa çalışma uygulamasını önemli ölçüde daraltmış ve işletmelerimizin yararlanmasını güçleştirmiştir.

Ekonomide yaşanması olası olumsuzluk durumlarında işletmelerin işçilerini çıkarmadan faaliyetlerini sürdürebilmesini amaçlayan kısa çalışma ödeneğinden faydalanmayı güçleştiren mevzuat hükümlerinin yeniden ele alınması yönünde Birliğimiz (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) ilgili kurumlar nezdinde girişimlerde bulunmuştur.

Birliğimizin ısrarlı girişimleri sonucu Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen yönetmelik değişikliği ile “zorlayıcı sebep” tanımı “İşverenin kendi sevk ve idaresinden kaynaklanmayan, önceden kestirilemeyen, bunun sonucu olarak bertaraf edilmesine imkân bulunmayan, geçici olarak çalışma süresinin azaltılması veya faaliyetin tamamen veya kısmen durdurulması ile sonuçlanan dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel durumları ya da deprem, yangın, su baskını, heyelan, salgın hastalık, seferberlik gibi durumlar” şeklinde yeniden düzenlenmiştir.

Yönetmelik değişikliği sonucu ekonominin genelinde yaşanan daralmalara bağlı olarak üretim ve/veya satışları azalan işletmelerimize faaliyetlerini tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurmaları hallerinde (kısa çalışma yaptıkları dönemlerde üç ayı aşmamak üzere) işyerinde istihdam ettikleri işçilerin çalışamadıkları döneme ilişkin ücretlerinin İşsizlik Sigortası Fonu’ndan karşılanması imkanı sağlanmıştır.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Yıllık İşletme Cetveli Hakkında
18 Ocak, 2019
Bilindiği üzere üretim faaliyetinde bulunan işletmelerimizin 6948 Sayılı Kanun gereği Sanayi Sicil Belgesi almaları ve iki yılda bir bu belgeleri vize yaptırmaları zorunlu olup ayrıca her takvim yılı başından itibaren ilk dört ay içerisinde bir önceki yıla ait bilgileri içeren Yıllık İşletme Cetveli'nin İl Müdürlüğüne iletilmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, firmanın yapısında meydana gelen her türlü (adres, telefon, unvan, ürün değişikliği, ürün ilavesi, tesisin kapatılması, üretime ara verme vb. gibi) değişiklik durumunda da kanun gereği internet ortamında güncellemeleri gerekmektedir. Önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da aynı özverili çalışma ile; Odanız üyesi Sanayicilerimizin cezalı duruma düşmemeleri için 2018 yılına ait bilgileri içeren Yıllık İşletme Cetveli internetten giriş işlemlerini en geç 30 Nisan 2019 tarihine kadar yaptırmaları gerekmektedir. Bunun için işletmelerimizin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza ait "https://sanayisicil.sanayi.gov.tr” web adresinden işletme adına alınan şifre ile sisteme girilip arkasından "İşletme” menüsüne girildikten sonra çıkan ekranda "Belge No ile İşletmemi Getir” veya "Kayıtlı İşletmelerim” menüsünden işletme çağırılarak Yıllık İşletme Cetveli için gerekli bilgiler doldurulup giriş yapılarak sistem üzerinden "İl Müdürlüğüne Gönder” sekmesi tıklanarak online olarak Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne göndermesi gerekmektedir. Söz konusu hususta Müdürlüğümüzce hazırlanan duyuru metni ekte gönderilmektedir. Bu bağlamda; Sanayicilerimizin yasa gereği olan cezai işleme maruz kalmamaları ve en son tarih olan 30 Nisan 2019 tarihine kadar Yıllık İşletme Cetveli işlemlerini Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne göndermeleri gerekmektedir. Önemle duyurulur.
Gine Maden ve Jeoloji Bakanı ile görüşme
19 Ocak, 2019
TOBB’un Odamıza gönderdiği yazıda, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan alınan yazıya atfen, Dışişleri Bakanlığı’ndan alınan yazı kapsamında, Büyükelçi Hatice Nur Sağman’ın Konakri’deki görevinden ayrılmadan önce veda ziyaretleri kapsamında Gine Madenler ve Jeoloji Bakanı Abdoulaye Magassouba ile gerçekleştirdikleri görüşme kapsamında: Bakan Magassouba’nın, Gine’de maden ve enerji alanında iyi bir gidişatın bulunduğunu, şu anda ülkeye yatırım yapanın kazanacağını, maden sektöründe 10 yıl içinde aynı kazanımların elde edilemeyeceğini ve pazarın doyum noktasına ulaşacağını, hidrolik santralleri konusunda da halihazırda yapılmakta olan yatırımlar çerçevesinde, 3 ila 5 yıl marjında talebin ortadan kalkacağını, bu dönemin madencilik ve enerji alanında yatırım yapmak için en iyi zaman olduğunu belirttiği ifade edilmiştir.
Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esasların Güncellenmesine İlişkin Duyuru (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan)
19 Şubat, 2019
Bilindiği üzere, Çevre Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yürürlüğe girmesiyle, 1/1/2019'dan itibaren kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar 25/12/2018 tarih ve 66745475-145.07-245766 sayılı Olur ile yürürlüğe konulmuştur. Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar doğrultusunda ülke genelinde başlayan uygulamanın ilk dönemlerinde karşılaşılan hususlar göz önünde bulundurularak bahse konu Usul ve Esasların yeniden düzenlenmesi ihtiyacı hasıl olmuş ve 9/1/2019 tarihli ve 66745475-145.07-6267 sayılı sayılı Olur ile “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar”ın yeniden düzenlenerek yürürlüğe konulmuştur. Yapılan düzenleme ile; Eczanelerde sadece ilaç satışlarında kullanılan çift kat kalınlığı 15 mikron ve altında olan, 200x350 milimetre (körük kalınlığı ve sap uzunluğu dâhil) ebadından küçük saplı/sapsız poşetler Usul ve Esasların kapsamından çıkarılmış olup ilaçlar için verilen plastik poşetler ücretsiz olarak verilebilecektir. Usul ve Esaslar kapsamında yer alan ve ücrete tabi tutulan poşetlerin çift kat kalınlığının 40 mikron ve üzerinde olma zorunluluğu getirilmiş olup çift kat kalınlığı 40 mikrondan daha küçük olanların (gıda hijyeni amaçlı verilenler ile eczanelerde ilaçların taşınması için verilenler hariç) kullanımı kısıtlanmıştır. Usul ve Esaslar kapsamında kalan ve ücretlendirmeye tabi tutulan plastik poşetlerin en az bir yüzeyinde çevreci slogan ve sıfır atık logosu kullanım zorunluluğu getirilmiş olmakla birlikte Plastik poşetlerde yer alan satış noktalarının marka ve logoları poşetin tek yüzeyinin (sap hariç) alanının yüzde yirmisini geçmemesi gerekliği hususu ilave edilmiştir. Satış noktalarının, ücrete tabi olan plastik poşetlere alternatif olarak kullanıcı ve tüketicilere kağıt ve/veya bez ile file ve benzeri çok kullanımlık taşıma ekipmanlarını sunmaları gerektiği vurgulanmıştır. Satış noktalarının plastik poşet talep etmeyen kullanıcı/tüketicilere talepleri dışında plastik poşet satamayacağı ayrıca vurgulanmış olmakla birlikte tüketici veya kullanıcının kendisine ait taşıma ekipmanı ile alışveriş yapmasına engel olacak herhangi bir faaliyette bulunamayacağı hususunda düzenlemede bulunulmuştur. Plastik poşetlerin barkodlu olarak üretilme zorunluluğu ayrıca vurgulanmış olmakla birlikte barkod sistemi bulunmayan satış noktalarının plastik poşet satışlarını adet bazlı göstermeleri için yazar kasalarda düzenleme yapılması gerektiği de ayrıca vurgulanmıştır. Bu usul ve esaslara tabi poşetler için belirlenen görsel tasarım kriterleri ile çift kat kalınlığı 40 mikron ve üzerinde olma zorunluluğuna yönelik düzenlemeye uymayan plastik poşetlerin 31/3/2019 tarihinden itibaren satışına izin verilmeyeceği belirtilmiştir. Bu çerçevede, plastik poşet üretici/ithalatçıları ile satış noktalarının 9/1/2019 tarihli ve 66745475-145.07-6267 sayılı Olur ile yeniden düzenlenerek yürürlüğe konulan “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” da yer alan hükümler doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda, plastik poşet üretici/ithalatçıları ile satış noktalarının söz konusu Usul ve Esaslarda yer alan hükümler doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Bahse konu Usul ve Esasları görüntülemek için tıklayınız. İlgili Bağlantı
Plastik poşetlerin ücretlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar Hk.
18 Ocak, 2019
29/11/2013 tarih ve 7153 sayılı Kanun’un 8 inci maddesi ile 2872 sayılı Çevre Kanunu’na eklenen Ek Madde 13 hükmü gereği “Kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla plastik poşetler satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücret karşılığı verilir. Uygulanacak taban ücret 25 kuruştan az olmamak üzere Bakanlıkça oluşturulacak komisyon aracılığı ile belirlenir ve her yıl için güncellenir”.
6. Irak Konferansı ve Fuarı
19 Ocak, 2019
Irak Cumhuriyeti Büyükelçiliği’nin ilgili yazısına istinaden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan yazıda;  Irak Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Irak Ticari Hizmetleri ve Fuarlar Genel Şirketi ve Irak Mecd Al Amal Fuar ve Konferansları Firması’nın iş birliğinde, 6. Irak Enerji Konferansı ve Fuarı’nın, 22-24 Nisan 2019 tarihleri arasında, Uluslararası Bağdat Fuar Alanı / Irak’ta düzenleneceği belirtilmiştir.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Toplam 3 (iki) adet Duyuru Bulunmaktadır. 3
KAPAT X