Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Geri Verme ve Kaldırma Talep Yönetimi Sistemi « Geri
 21 Haziran, 2022

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden ekte bir örneği sunulan ilgi yazıda, ilgili mevzuat hükümleri gereği yükümlülerin Ticaret Bakanlığına kesinleşmiş borcu olup olmadığı hususunda yükümlülerce ibraz edilmesi gereken ve Gümrük Genel Tebliği'nin (Tahsilat İşlemleri) (Seri No:2) 9 no'lu ekinde yer alan belgenin, Geri Verme ve Kaldırma Talep Yönetimi Sistemi tarafından otomatik olarak oluşturulmasının ve başvuruya eklenmesinin sağlandığı belirtilmiştir.

dcpQ71.pdf dcpQ71.pdf (370,89 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Türk Devletleri Teşkilatı-Tarım Forumu
27 Haziran, 2022
TOBB'dan Odamıza iletilen yazıda, Türk Devletler Teşkilatı Tarım Bakanları 6. Toplantısı kapsamında, Türk Devletleri Tarım İş Forumu ve İkili İş Görüşmelerinin 4 Temmuz 2022 tarihinde Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te gerçekleştirileceği bildirilmiştir.
Fas Demiryolu Ofisi - Yeni Rayların Temini için Açılan İhale
20 Haziran, 2022
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden Odamıza iletilen yazıda, T.C. Ticaret Bakanlığı'ndan alınan yazısına atfen Fas Demir Yolu Ofisi (ONCF) tarafından Rabat'ta yapılacak yeni tren raylarına yönelik ihale açıldığı belirtilmiş ve ihaleye ilişkin detaylar paylaşılmıştır. İhale bilgileri ekte sunulmaktadır.
Sağlık Market Tıbbi Malzeme Teknik Şartname Görüşleri Hakkında
10 Haziran, 2022
Sayın üyemiz, Sağlık Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı arasında Devlet Malzeme Ofisi (DMO) Genel Müdürlüğü “Tedarik İşbirliği Protokolü” 19.01.2018 tarihinde imzalanmıştır. Bu protokolün amacı benzer ihtiyaçlar için uygulanan tedarik yöntem ve fiyat farklılıklarını ortadan kaldırmak, standart teknik şartnameler oluşturmak ve tıbbi sarf malzemelere erişim kolaylığı sağlamaktır. Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü www.dmo.gov.tr adresinden “Tedarikçi Ön Kayıt” işlemlerini gerçekleştiren firmaların, hazırlanan teknik şartnamelere var ise değişiklik taleplerini gerekçeleriyle birlikte Sağlık Market-Tedarik Planlama Sistemi (TPS) “Teknik Şartname Görüş Bildirim” modülü üzerinden ivedi bir şekilde iletmeleri gerekmektedir. Bildirilen görüş ve değerlendirme sonuçları “Teknik Şartname Görüş Listesi” modülü üzerinden tüm kullanıcılar tarafından görüntülenebilecektir. Tedarikçi ön kayıt, görüş bildirim ve görüş listeleme işlemlerinin nasıl yapılacağına dair hususların yer aldığı kılavuz ekte yer almaktadır. Teknik şartnamelerde yer alan hususlara ilişkin itirazlar, teknik uygunluk değerlendirme başvurusundan önce yapılabilecektir. Ancak, itiraz değerlendirmeleri sonuçlanıncaya kadar mevcut teknik şartnamede yer alan hususlar geçerli olacaktır.” hükmü gereği alımlar gerçekleştirilecektir. Teknik şartname görüş takvimi çerçevesinde 01-14 Haziran 2022 tarihleri arasında “Teknik Şartname Görüş Bildirim” ekranları açılacaktır. Tüm ürünlerin alım yöntemi ne olursa olsun bahse konu şartnamelere uygun olarak temin edildiği göz önüne alınarak varsa değişiklik taleplerinin gerekçeleriyle birlikte Sağlık Market-Tedarik Planlama Sistemi (TPS) üzerinden belirtilen tarih aralığında bildirilmesi gerekmektedir. Herhangi bir görüş bulunmaması durumunda ise görüşler olumlu olarak değerlendirilecek olup, ilgili komisyonlarca 15-30 Haziran 2022 tarihleri arasında görüşler incelenerek güncel teknik şartnameler yayınlanacaktır. Saygılarımızla.
Türk Gıda Kodeksi Yönetmelik Taslakları hk.
10 Haziran, 2022
Sayın üyemiz, Türk Gıda Kodeksi Hazırlama Yönetmeliği çerçevesinde hazırlanmış olan "Türk Gıda Kodeksi Gıdalarda Kullanılabilecek Bitkiler, Mantarlar, Algler ve Likenler Hakkında Yönetmelik" ve "Türk Gıda Kodeksi Yeni Gıdalar Yönetmeliği" ne ait taslak metinlerin https://www.tarimorman.gov.tr/GKGM adresinde "Duyurular" bölümünde görüşe açıldığı bildirilmektedir. Taslağa ilişkin görüşlerinizi, taslak metinle birlikte web sayfasında yer alan tablo formatına uygun olarak, 25.07.2022 tarihi mesai bitimine kadar odamıza 'word' formatında gönderebilirsiniz. Saygılarımızla. 
Rusya Federasyonu TIR Kuyruklarının Azaltılması
14 Haziran, 2022
Sayın üyemiz, Birliğimizce üst düzeyde girişim ve çözüm talep edilen Rusya Federasyonu - Gürcistan Verhniy Lars sınır noktasında oluşan kuyruklar için yapılan girişimlere ilişkin; Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğünden alınan 08.06.2022 tarihli cevabi yazıda; Rusya Federasyonun Federal Gümrük Servisi tarafından Moskova Büyükelçiliği nezdinde Gümrük Müşavirliğimize iletilen bir yazıda özetle, yaşanan yoğun kuyrukların sebeplerinden birisi olarak AEB Gümrük Kodunun 11 inci maddesinde yer alan ön bildirimlerin zamanında sunulamadığı işaret edilmiştir. Ön bildirimlerin taşıyıcının temsilcisi tarafından varış anında kontrol noktasına ibraz edilebileceği, ön bildirimin bulunmamasının uzun süreli beklemelerin ana sebebi olabileceği belirtilmektedir. Aynı yazıda, söz konusu elektronik ön bildirimler yapılırken ve beyannameye ekli belgeler sunulurken,  Taşıyıcı tarafından sağlanan ön bildirim veya transit beyannamelerinin elektronik kopyalarında gönderici/alıcı/ taşıyıcı (yasal adres) gibi gerekli bilgilerinin eksik olduğu,  Elektronik belgedeki verilerle kağıt üzerinde sunulan belgelerin birbiriyle örtüşmediği (bilgilerin genel veya yaklaşık ifade edildiği),  Yasal tam adres bilgilerinin eksik olduğu, sadece ülke ve şehir bilgilerinin yer aldığı,  Sevkiyatın 10 veya daha fazla kalemden oluşması durumunda, tek tek kalemlere ilişkin ağırlık ve maliyet bilgilerine ilişkin bilgilerin yer almadığı,  Taşıma evraklarında AEB Gümrük Kodu ile uyumlu GTİP kodlarının yer almadığı, birden fazla kalem mal olması durumunda tek GTİP kodu belirtilebildiği,  Ticari belgelerde tek parti sevkiyatlarda çeşitli para birimi kodlarının bulunduğu,  Gümrük işlemi esnasında sıklıkla fatura ve çeki listelerinin kopyasının bulunduğu,  Taşıma evrakı (CMR) doldurulurken, ekli belgeler hakkındaki bilgilerin 5 nolu hanede belirtilmediği,  Türkçe belgelerin Rusça çevirilerinin hiç olmadığı yada yanlış olduğu,  Teminat durumunda bazı vakalarda, varış gümrük idaresi bilgilerinin, taşıma evrakındaki bilgilerle uyuşmadığının bildirildiği ifade edilmiştir. Saygılarımızla.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Yenimahalle Mah. 839.Sokak No:120 CANİK / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 1 (bir) adet Duyuru Bulunmaktadır. 1
1
HEDİYELİK ÇİKOLATA
Detay için tıklayınız.
KAPAT X