Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Fas Demir Yolları Ofisi (ONCF) Yarışma Çağrısı « Geri
 30 Kasım, 2023

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza gelen yazıda, yazıda, Fas Demir Yolları Ofisi (ONCF) tarafından trenlerin temini ve bağlı olan hizmetlerin sağlanması için açılan yarışma ve ek bilgiler iletilmiştir. Demiryolu araçlarının bakımına yönelik uzun vadeli bir ortaklığın kurulması ve Fas'ta tren üretimine yönelik bir endüstriyel üretim tesisi inşa edilmesi planlandığı belirtilmektedir. Ayrıca, projenin demiryolu ekosistemini geliştirmeyi amaçladığı ve projenin tahmini maliyetinin vergiler hariç 16.000.000.000 Fas dirhemi olup, bu miktarın dağılımı ekte yer alan Tablo 1'de gösterildiği şekilde olduğu ifade edilmektedir.

 

Yazının devamında; yarışma çağrısı aşamasında, banka teminatı verilmesine gerek olmadığı belirtilmiş ve rekabetçi diyalog aşamasına uygun olan yarışmacıların, Fas Demir Yolu Ofisi (ONCF) Kurumuna "Rglement de Consultation" dokümanında belirtilen koşullara göre bir banka garantisi sunmaları gerektiği ifade edilmiştir. Adayların rekabetçi diyalog prosedürüne bireysel olarak ya da grup şeklinde katılabilecekleri, ihalenin Fas Ulusal Demiryolları Ofisi tarafından ekte yer alan Tablo 2'de görüleceği üzere iki bölüme (Lot) ayrıldığı ve rekabetçi diyalog prosedürünün sonunda tüm hizmetlerin bir üreticiye verileceği belirtilmiştir. Ayrıca, söz konusu araçların tahmini teslim süresinin dört yıl olduğu ve sözleşmenin imzalanmasının tahmini başlangıç tarihinin 31 Temmuz 2024 olduğu bilgisi verilmiştir.

Fas Ulusal Demiryolu Ofisi RA- versiyon 03'ün 06.02.2023 tarihinde yürürlüğe giren Alımlar Yönetmeliği'nin 83. maddesi uyarınca, rekabetçi diyalog prosedürünün ilk aşamasının, kabul edilen adayların seçilmesi amacıyla bir yarışma çağrısından oluşturulduğu belirtilmiştir. İhale dosyalarının kamu ihaleleri portalı (www.marchespublics.gov.ma) ve Fas Demir Yolu Ofisi (ONCF) web sitesi (www.oncf.ma) üzerinden indirilip temin edilebileceği ifade edilmiş, başvuruların içeriğinin ihale "Règlement de Consultation" dokümanında belirtilen şekilde düzenlenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Adayların başvurularını Fransızca dilinde ve belirtilen iki yöntemden biriyle yapmaları gerektiği bilgisi verilmiştir.

Bu çerçevede, başvuruların iki yöntemle gerçekleştirilebileceği belirtilmiştir:

1. Elektronik Başvuru: Kamu ihaleleri portalı (www.marchespublics.gov.ma) üzerinden elektronik olarak başvuru yapılabilir.

2. Fiziki Başvuru: Fiziki olarak başvurular, "Cellule COD, Direction des achats de l'Office National des Chemins de Fer" adresine teslim edilebilir. Başvuru zarflarının açılacağı gün öncesinde, rekabetçi diyalog komisyon başkanına başvuruların teslim edilebileceği belirtilmiştir. Fiziki olarak sunulan başvuruların çıkarılabilir depolama ortamında kayıtlı dijital versiyonları ile birlikte olması gerekmektedir.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
ÖLÇÜ VE ÖLÇÜ ALETLERİ PERİYODİK MUAYENE DUYURU METNİ
16 Ocak, 2025
 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu’na göre; ölçü ve ölçü aletlerinin belirli sürelerde periyodik muayeneye tâbi tutulması zorunludur. Bu itibarla; - 2 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş su dışındaki sıvıların miktarlarının sürekli ve dinamik ölçümü için ölçme sistemlerini (akaryakıt, likit petrol gazı (LPG) ve tanker sayaçları gibi), sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ölçme sistemlerini, akaryakıt hacim ölçek kaplarını, motorlu taşıt lastiklerinin hava basıncı ölçümünde kullanılan cihazları, hassas kütle ölçülerini, 5 kg'dan yukarı kütle ölçülerini, demiryolu yük ve sarnıçlı vagonlarını, maksimum kapasitesi 2000 kg’ın üzerinde olan otomatik olmayan tartı aletlerini ve aks kantarlarını bulunduran kişi ve kuruluşların Türk Standardları Enstitüsü’ne, - 2 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş uzunluk ölçüleri (tek parçalı ağaç metreler), akıcı maddeler için hacim ölçüleri, kuru taneli maddeler için hacim ölçüleri, 5 kg'a kadar (5 kg dâhil) hassas olmayan kütle ölçüleri, belediyelerce tespit edilecek yer ve günlerde kurulan üretici ve pazarcılar tarafından malların doğrudan tüketicilere perakende olarak satıldığı açık veya kapalı pazar yerlerinde kullanılan maksimum kapasitesi 2000 kg'a kadar (2000 kg dâhil) okuma, çıktı verebilme veya başka elektronik cihazlarla bağlantılı çalışabilme özelliğine sahip olmayan üçüncü ve dördüncü sınıf otomatik olmayan elektronik tartı aletleri ile yay ve elektronik tertibatı bulunmayan maksimum kapasitesi 2000 kg'a kadar (2000 kg dâhil) olan mekanik tartı aletlerinden; masa terazileri, asma teraziler, tek kollu kantarlar, ibreli terazileri bulunduran kişi ve kuruluşların, ölçüler ve ayar yönünden bağlı bulundukları Grup Merkezi Belediye Ölçüler ve Ayar Memurluklarına, - 2 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş birinci ve ikinci sınıf otomatik olmayan tartı aletleri, tartım kapasitesi 2000 kg’a kadar olan (2000 kg dâhil) üçüncü ve dördüncü sınıf otomatik olmayan elektronik tartı aletleri ile otomatik tartı aletlerini bulunduran kişi ve kuruluşların Bakanlıkça yetkilendirilmiş muayene servislerine, - Periyodik muayenesi her yıl yaptırılması gereken egzoz gazı emisyon ölçme cihazlarını bulunduran kişi ve kuruluşların Bakanlıkça yetkilendirilmiş muayene servislerine, - 5 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş ısı sayaçlarını bulunduran kişi ve kuruluşların Bakanlıkça yetkilendirilmiş muayene servislerine, - 2 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş naklimetre ve hububat muayene aletlerini bulunduran kişi ve kuruluşların ölçüler ve ayar yönünden bağlı bulundukları Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerine 28 Şubat 2025 Cuma günü mesai saati bitimine kadar müracaat etmesi zorunludur. Diğer taraftan: Kullanımda olan elektrik ve gaz sayaçlarının tamamına ait listenin kullanıcısı (elektrik ve gaz sayaçlarını dağıtım ağında kullanan kurum, kuruluş ve firmalar) tarafından 28 Şubat 2025 Cuma günü mesai saati bitimine kadar ölçüler ve ayar yönünden bağlı bulundukları Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerine iletilmesi ve 10 yıllık periyodik muayene süresini doldurmuş elektrik, su ve gaz sayaçlarının 31 Aralık 2025 tarihine kadar tüketiciden sökülerek yerine geçerli muayenesi olan bir sayaç takılması gerekmektedir. Taksimetrelerin periyodik muayene geçerlilik süresi istisnai durumlar dışında azami 1 yıl olup, bu süre dolmadan Bakanlıkça yetkilendirilen muayene servislerinde muayene ve damgalarının yaptırılması zorunludur. Servis bulunmayan illerde Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerine müracaat edilmesi gerekmektedir. Takograf cihazlarının periyodik muayene geçerlilik süresi istisnai durumlar dışında 2 yıl olup, bu süre dolmadan Bakanlıkça yetkilendirilen muayene servislerinde muayene ve damgalarının yaptırılması zorunludur. Trafikte kullanılan radar ve ortalama hız ölçüm cihazlarının periyodik muayene geçerlilik süresi 1 yıl olup, bu süre dolmadan Türk Standardları Enstitüsü’ne başvuru yapılarak muayene ve damgalarının yaptırılması zorunludur. Ölçü ve ölçü aletlerinin muayenesini yapmak üzere yetkilendirilmiş muayene servislerinin listesi Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının internet sitesinden yayımlanmaktadır. Ölçü ve ölçü aletlerinin periyodik muayenesini yaptırmayanlar veya muayenesiz ölçü aleti kullananlar hakkında, 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca yasal işlem yapılacaktır. İlgililere önemle duyurulur.
Azerbaycan ve Özbekistan Firma Sorunları
13 Ocak, 2025
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden Odamıza gelen yazıda, Bakanlıkları çalışmalarında faydalanılmak üzere firmalarımızın Azerbaycan ve Özbekistan'da karşılaştıkları sorunlara ilişkin bilgi notuna ihtiyaç duyulduğu ifade edilmektedir. Bu itibarla, konunun ilgili üyelerinize duyurularak, söz konusu ülkelere ait firma sorunlarının 17 Ocak 2025 Cuma günü mesai saati bitimine kadar Birliğimize (E-posta: anara.daylan@tobb.og.tr) iletilmesi gerekmektedir. 
Fas / Demir-Çelik Standartları
7 Ocak, 2025
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden Odamıza gelen ve ilgi (a)'da kayıtlı yazıda, demir çelik ürünlerinin standartları ile ilgili Fas tarafından yayımlanan mevzuat ve mevzuatın uygulamasına dair bilgi verilmişti. Ekte bir örneği sunulan ilgi (b)'de kayıtlı yazıda ise, Rabat Ticaret Müşavirliğinden alınan bir yazıya atfen, firmalarımızın demir-çelik ürünlerine (yassı ve uzun çelik grupları ile sandviç panellere) ilişkin Fas tarafından yürürlüğe koyulan 16 adet yeni standardın uygulamasının, yazıda detayları iletildiği şekliyle gerçekleştirilmesi gerektiği belirtilmiştir.
“İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri” maddesi yürürlüğe girdi
16 Ocak, 2025
 İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nda 1 Ocak 2025 tarihi itibarıyla kamu işyerleri ile 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için “İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri” maddesi tüm işyerleri için yürürlüğe girdi. Böylelikle 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyeri işverenleri veya işveren vekili tarafından; çalışanları arasından uygun nitelikte personel görevlendirmesi yaparak, gerekli belgeye sahip olması halinde kendisi üstlenerek, bakanlıkça yetkilendirilen OSGB ve ÇASMER’lerden hizmet alarak veya İş Güvenliği Uzmanı ve İşyeri Hekimi görevlendirme şartı aranmaksızın bakanlıkça ilan edilen eğitimleri tamamlayarak yerine getirebilir.
:TDT Ticaretin Kolaylaştırılması Komitesi 2025 Yılı Çalışma Planı
13 Ocak, 2025
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından Odamıza gönderilen yazıda; Ticaret Bakanlığı'ndan iletilen yazıya binaen, Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) ülkeleri arasında ticaretin daha hızlı ve az maliyetli olarak gerçekleştirilmesi hedefiyle şeffaflığın temini, gümrük işlemlerinin basitleştirilmesi ve işbirliğinin arttırılmasına yönelik eylemlerin hayata geçirilmesi amacıyla, TDK bünyesinde Ticaretin Kolaylaştırılması Komitesinin kurulduğu bildirilmektedir. Yazıda, söz konusu Komitenin 18 Aralık 2024 tarihinde düzenlenen çevrimiçi toplantısında, ekte bir örneği sunulan 2025 Yılı Çalışma Planı'nın nihai hale getirilmiş olduğu belirtilerek, bahse konu çalışma planının uygulanmasına dair görüş talep edildiği aktarılmaktadır. Bu kapsamda, planın uygulama aşamasında dikkate alınmak üzere ekte sunulan dokümandaki konu başlıkları itibarıyla  görüşlerin TOBB'a (elif.demir@tobb.org.tr) 16 Ocak 2024 tarihine kadar iletilmesi gerektiği belirtilmektedir.  
Otizm
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Yenimahalle Mah. 839.Sokak No:120 CANİK / SAMSUN
,
Samsun TSO Bülten
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Linkedin Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Instagram Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enterprise Europe Network Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Blacksea Enterprise Europe Network Rekabet Kurumu
Toplam 1 (bir) adet Duyuru Bulunmaktadır. 1
1
Vergi Mükellefiyetinin Terkin Olması Nedeniyle Üyeliği Askıya Alınan Firmaların Oda Kayıtlarının Silinmesi Hakkında Bilgilendirme
Sayın Üyemiz, Oda sicil kayıtlarımızda vergi mükellefiyet durumları “terk” olarak gözüken üyeler; 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu’ nun 3. bölümünde yer alan Oda, Borsa ve Birlik organları seçimlerine katılma niteliklerinin belirtildiği 83. maddesinin f fıkrasında yer alan “Ticari ve sınai kazanç dolayısıyla gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olmak” ibaresi uyarınca, vergi mükellefiyeti olmayan ve / veya vergi mükellefi olduğu bilgisini Odamıza iletmemiş üyelerimiz Odamız seçimlerinde seçme seçilme hakkına sahip olmayacaklardır. Ayrıca, 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu Oda Muamelat Yönetmeliği’nin 14. Maddesinin birinci paragrafındaki “Odalar, Kanunun 10 uncu maddesi uyarınca her yılın Ocak ayında üye kayıtlarını güncelleştirir. Buna göre; vergi mükellefiyetinin terkin edildiği tespit edilen veya içinde bulunulan yıldan önceki ikinci yılın Ocak ayının ilk gününden, güncelleştirme işleminin yapılacağı ana kadar adres ve durumları tespit edilemeyenler ya da bu süre zarfında tahakkuk eden aidat borçlarını ödemeyenlerin üyeliği yönetim kurulu kararıyla askıya alınır.” Aynı yönetmeliğin yedinci paragrafındaki “Vergi mükellefiyetinin terkin edildiğinin tespiti nedeniyle üyeliği askıya alınanlardan, üyeliğinin askıya alınmasına ilişkin yönetim kurulu kararını takip eden yılbaşından itibaren iki yıl içerisinde vergi mükellefiyeti yeniden tesis edilmeyenler 6102 sayılı Kanun ve Ticaret Sicili Yönetmeliği çerçevesinde gerekli işlemlerin yapılması için yönetim kurulunun teklifi ve meclisin kararıyla ilgili ticaret sicili müdürlüğüne bildirilir. Bu bildirimi takip eden ayın ilk günü itibarıyla oda kayıtları silinmiş sayılır.”Hükmü uyarınca vergi mükellefiyet durumunun “terk” olması nedeniyle üyeliği askıya alınanların Oda üyeliği süreç sonunda silinecektir. Kayıtlarımızda vergi mükellefiyet durumu “terk” olarak gözüken ancak fiilen “faal” olan üyelerin veya kayıt silme süreci sonuna kadar geçecek olan zamanda faaliyete geçen üyelerin, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın web sitesinden (www.gib.gov.tr) temin edilecekleri vergi mükellefiyet durum belgesini bilgiguncelleme@izto.org.tr adresinden Odamıza ivedi olarak bildirmeleri gerekmektedir. Firmanızın faaliyeti devam etmiyorsa Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde tescille kapanış işlemlerinizi yaptırmanız gerekmektedir. Saygılarımızla... Detay için tıklayınız.
KAPAT X