Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Devlet Destekli Alacak Sigortası Bilgi Notu « Geri
 20 Nisan, 2020

Devlet Destekli Alacak Sigortası

Ticari Alacak Sigortası

Firmaların yapmış olduğu, herhangi bir teminata bağlanmamış vadeli satışlardan doğan borcun ödenmeme riskini teminat altına alan sigorta ürünüdür.

Kredi limiti tahsis edilmiş bir alıcının iflas, konkordato, tasfiye, vb. hukuki durumlar ile temerrüde düşmesi teminat altındadır.

KOBİ’ler için Ticari Alacak Sigortası Sistemi özellikleri

  • En az iki yıl geçmişi olan, vergi ve SGK borcu olmayan, Merkez’in risk değerlendirme kriterlerini sağlayan; Mikro ve Küçük ölçekli şirketler için ticari alacak sigortası sunulur.
  • Azami 360 güne kadar vade uygulanabilir.
  • Sigortalı’nın cirosu üzerinden fiyatlandırma yöntemi ile prim hesaplanır.
  • Alıcı firmalar için otomatik skor değerlendirmesi yapılır ve kredi limiti tahsis edilir. Tahsis edilen bu kredi limiti Sigortalıların başvuru formunda her bir alıcısı için talep ettiği kredi limitleri ve risk değerlendirme kriterleri göz önüne alınarak herhangi bir ek prim alınmaksızın merkez tarafından arttırılabilir.
  • İzleme ve gözlem ile kredi limiti tahsis edilen alıcılar içerisinde finansal durumu bozulanlar ile ilgili sigortalıya bilgi verilir.
  • Hasar durumlarında, sigortalının Merkez’e başvurması ile hukuki işlemler başlatılır ve sigortalıya tahsilat hizmeti sunulur.
  • Tahsilat hizmeti ile çözümlenemeyen hasar dosyaları için tazminat ödemesi yapılır.

Ticari Alacak Sigortasının Faydaları

  • Müşterilerini analiz edip, finansal durumlarını izleyerek şirketin risk yönetimine katkı sağlar.
  • İşletmeyi öngörülmeyen tahsilat problemlerine karşı koruyarak, finansal yapısını güçlendirir.
  • Bilançonun aktif kalitesini yükselterek bankalar ve finansal kuruluşlar nezdinde kredibilitesini artırır.
  • Şirket yönetiminin alacak sorunlarını bir kenara bırakarak asıl faaliyet alanına odaklanmasına yardımcı olur.
  • Yeni müşteriler bularak satışları artırmaya ve şirketin büyümesine katkı sağlar.
  • Sorunlu alacaklarla ilgili hukuki takip işlemlerini sigorta şirketinin avukatları işletme adına yürütür.

Bilgilendirme Metni

Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçesinin etkin ve doğru bir şekilde kullanılarak olası bir hasar durumunda poliçenizin size sağladığı teminattan en üst seviyede yararlanabilmeniz için hasar sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı hususları size hatırlatmak isteriz.

1. Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçesi kapsamında size Kredi Sigortası Genel Şartları ve Özel Şartlar iletilmişti. Sigorta poliçenizin sağladığı faydalardan yararlanırken hem Kredi Sigortası Genel Şartları’na hem de Özel Şartlar’a dikkat edilmesi gerekmektedir. Ayrıca Devlet Destekli Alacak Sigortası Tarifesi ve Talimatına ilişkin bilgilere ise 24.12.2018 ve 25.03.2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğlerden ulaşabilirsiniz.

2. Devlet Destekli Alacak sigortası ile aşağıda yer alan satışlarınıza teminat sağlanabilmektedir;

  • Açık hesap, çek ve senet ile yapılan vadeli satışlar… Yani; peşin, kredi kartlı, bankanın teminatı (teminat mektubu, DBS, vb.) altında olmayan satışlar ile grup şirketleri ve Kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, odalar ve borsalar, meslek birlikleri, dernekler, vakıflar, kamu iktisadi kuruluşları haricinde kalan tüzel kişiliklere yapılan vadeli satışlar ( şahıs şirketi, adi ortaklık, vb. teminat altındadır),
  • Sigortalı ile alıcı arasında bir satış sözleşmesi var ise; sözleşmede satış vadesinin belirtildiği, satış sözleşmesinin var olmadığı durumlarda ise; sigortalı ile alıcı arasında kararlaştırılan satış vadesinin fatura üzerinde belirtildiği satışlar (Vadeli faturalı satışlar),
  • Dövize endeksli faturalar veya sözleşmeler kapsamındakiler hariç olmak üzere, fatura veya faturaları Türk Lirası cinsinden kesilen satışlar.

3. Hasar bildiriminin doğrudan Merkez’e yapılması gerekmektedir. www.alacaksigortasi.gov.tr adresinden Merkez’in iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.

4. Hasar bildirim sürecinde aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz gerekir;

  • Olumsuz bilgi paylaşımı: Devlet Destekli Alacak Sigortası poliçeniz kapsamında teminat altında olan herhangi bir alıcınıza ilişkin herhangi bir olumsuz bilgisahibi olduğunuzda derhâl söz konusu olumsuz bilgiyi Merkez ile paylaşmalısınız.
    Poliçenizde size tanına vade, vade uzatımı ve müdahale süresinden bağımsız olarak yazılan çek ya da ödenmeyen bir senet olduğunda bu sürelerinin dolması beklenmeden derhâl Merkez’e durumun iletilmesi gerekmektedir.
    Olumsuz bilgi paylaşımı yükümlülüğünün yerine getirilmemesi, poliçeniz kapsamında sahip olduğunuz teminatın geçersiz bir hale gelmesine sebebiyet vereceğinden bu hususa dikkat etmenizi rica ederiz.
    Kredi Sigortası Genel Şartları “B- Zarar ve Tazminat” bölümü “B.7 Rizikoya İlişkin Olarak Sigortalının Yükümlülükleri” maddesinde olumsuz bilgi paylaşımının tanımı yapılmış olup sigortalının bu durum karşısındaki yükümlülüğü şu şekilde açıklanmıştır;
    “Sigortalı, bir alıcının ticari veya mali durumu ile ilgili herhangi bir olumsuz bilgiden veya teslimat veya ödeme belgelerinin tevdiinde herhangi bir zorluk veya olağan dışı bir durumdan veya sözleşmenin ifası ile ilgili teminatların tesisinden veya sigorta sözleşmesinin kapsadığı bir zarara yol açabilecek herhangi bir olaydan veya borç ile ilgili bildirimlerden veya açılan davalardan haberdar olur olmaz durumu sigortacıya bildirmekle yükümlüdür.”
  • Azami Ödeme Süresi: Düzenlenen faturaların üzerinde ya da satış sözleşmesinde belirtilen vadesi, poliçenizde yer alan Azami Ödeme Süresi’nden uzun olamaz. Azami ödeme süresinden daha uzun vadeli düzenlenmiş olan satış sözleşmeleri veya faturalar teminat dışında kalmaktadır.
  • Vade Uzatımı: Sigortalı dilerse – eğer alıcı firmanın hakkında herhangi bir olumsuz bilgi bildiriminde bulunması gereken bir durum mevcut değilse (firmanın durumunun kötü olması, karşılıksız çekinin bulunması vb.) – azami 60 güne kadar vade uzatımı gerçekleştirebilir. (Fatura üzerinde belirtilen vadenin üzerine 60 gün ekleyerek vade uzatımına gidilebilir.) Söz konusu vade uzatım süresinin kullanımı isteğe bağlıdır.
    Azami Vade Uzatım süresinin sonunda ilgili tutar henüz tahsil edilememişse bu tarihten itibaren sigorta poliçesinin söz konusu alıcıya sağladığı teminat otomatik olarak durdurulur. Bu sebeple ilgili tarihten sonra söz konusu alıcıya ilişkin yeni sevkiyat/hizmet sunumu gerçekleştirilmemelidir. Gerçekleştirildiği takdirde bu yeni sevkiyat/hizmet sunumu teminat dışında kalacaktır.
    Düzenlenen faturalara karşılık alınan çek ya da senetlerin de vadelerinin bildirim süreleri içinde kalmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • Hasar Bildirimi: Sigortalı yukarıda belirtilen şartlar dâhilinde vade uzatımı yapmış ise azami vade uzatım süresi sonunda, tutarın tahsil edilemediği durumlarda en geç takip eden 30 gün içinde hasar bildirimini Merkez’e iletmelidir.
    Vade uzatımının tercih edilmediği durumlarda ise fatura vadesinin veya varsa alınan çekin/senedin vadesinin dolduğu gün hasar bildiriminde bulunulabilir.
    Yazılan çek ya da ödenmeyen bir senet olduğunda bu sürelerinin dolması beklenmeden derhâl Merkez’e hasar başvurusunda bulunulması gerekmektedir.

5. Poliçe teminatı altında bulunan hasarlar için tahsilat hizmetleri aşağıdaki şekilde gerçekleştirilmektedir;

  • Tahsilat hizmeti toplam alacak tutarı için sunulmaktadır. Bu nedenle Sigortalı, toplam alacak tutarının sulhen veya yargı yoluyla tahsili için Merkez’in belirleyeceği temsilciye yetki/vekâlet vermeyi peşinen kabul eder.
  • Tazminat ödemesi öncesinde gerçekleşen tahsilatlar, toplam alacağı oluşturan en eski vadeli faturadan başlayarak hesap bakiyesine uygulanacaktır.
  • Tazminat ödemesi sonrasında gerçekleşen tahsilatlar, ödenen tazminat kapsamında Merkez adına tahakkuk ettirilecek ve Merkez’e teslim edilecektir.

6. Poliçe teminatı altında bulunan hasarlar için hukuki masraflar ve masraflara katılım konusundaki hususlar aşağıda belirtilmektedir;

  • Her bir hasar dosyası kapsamında tahsilata ilişkin yapılacak her türlü hukuki masraf için, Türkiye Barolar Birliği’nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.
  • Hasar tutarının tahsis edilen kredi limitini aşmadığı durumlarda; hukuki masraflar Merkez tarafından ödenir.
  • Hasar tutarının tahsis edilen kredi limitini aştığı durumlarda; hukuki masraflara Merkez, tahsis edilen kredi limitinin toplam alacağa olan oranı kadar katılır.

7. Sigorta dönemi içerişinde sigortalının yeni çalışmaya başlayacağı alıcılar da poliçeye eklenmelidir. Poliçe dönemi içerisinde yeni çalışmaya başlanacak alıcılar, poliçenizde yer alan Diğer Alıcılar teminatı içerisinde değerlendirilemez. Bu alıcılarınızı, poliçenizi satın aldığınız sigorta şirketine veya aracısına başvurarak hızlı bir şekilde poliçenize ekletebilirsiniz.

Limit Tahsisi ve Hasar Bildirimi

Tahsis Süreci

Alıcı firma hakkında, iflas, konkordato, tasfiye, icra takibi, vb. hukuki kararlar ile yazılmış çek, protestolu senet, sorunlu kredi vb. olumsuz durumlar haricinde, sigorta dönemi içerisinde skor ve kredi limiti revizyonu yapılmayacaktır. Böylece sigortalı firmaların ticari faaliyetleri ancak, alıcı firmaların finansal bir olumsuzluk içerisinde bulunmaları durumunda etkilenecektir. Bu da sigortalının daha stabil ve büyümeye odaklı ticari faaliyetler içinde bulunmasına katkı sağlayacaktır.

Bilgi tedariği sağlanan kurumlarla çevrimiçi bağlantılarda veya sistemlerde bir sıkıntı yaşanmaması durumunda, kredi limitleri anlık veya teklif talebi gerçekleştirildiği takdirde en kısa sürede limit tahsisi gerçekleştirilecektir. Böylece sigortalı firma, hem poliçeyi alıp almama kararını daha hızlı verebilecek hem de ticari faaliyetleri herhangi bir kesintiye uğramadan devam edebilecektir.

Soruşturma Masrafları: Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası kapsamında alıcı limiti verilecek alıcıların belirlenmesi amacıyla yapılacak risk değerlendirmesine ilişkin teklif sürecinde sigortalı adayı ve alıcı başına 10 tl sorgulama ücreti yansıtılır. Teklifin sunulduğu tarihten itibaren 10 gün içinde poliçenin düzenlenmesi durumunda ilgili poliçeye ilişlkin teklif kapsamında sorgulama ücreti alınmaz.

Hasar Süreci

  • Hasar süreci, sigortalının Merkez'e başvurusu ile başlayacaktır.
  • Sigortalı hasar dosyası için istenen tüm bilgi ve belgeleri zamanında Merkez'e iletmekle yükümlüdür.
  • Merkez, gerekli kontrollerin ardından tüm bilgi ve belgeleri hukuk bürosuna iletecektir.
  • Tahsilat süresi bittiğinde tazminat ödemesi gerçekleştirilecektir. Bu aşamadan sonra da hukuk bürosu tarafından işlemlere devam edilecektir.
  • Hasar dosyası, tahsilatın mümkün olmaması veya tahsilat maliyetlerinin alacak tutarından fazla olması durumunda Merkez tarafından kapatılabilir.
  • Hukuki masraflarda Türkiye Barolar Birliği'nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.

Hukuki Masraflar: Hasar dosyaları için uygulanacak hukuki masraflarda, Türkiye Barolar Birliği'nin ilgili yıldaki Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi geçerli olacaktır.

Kaynak: https://www.alacaksigortasi.gov.tr

Devlet Destekli Alacak Sigortası.pdf Devlet Destekli Alacak Sigortası.pdf (145,43 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Büyük Endüstriyel Kazalarda Uygulanacak Dahili Acil Durum Planları, Hazırlıklı Olma ve Kazalara Müdahale Hakkında Tebliğ Taslağı
20 Mayıs, 2020
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ilgi yazısında; Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile beraber hazırladıkları "Büyük Endüstriyel Kazalann Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltılması Hakkında Yönetmelik"in 2 Mart 2019 tarihli ve 30702 (mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği hatırlatılmaktadır. Aynı ilgi yazıda, mezkur Yönetmeliğin 13 üncü, 14 üncü ve 15 inci maddelerine dayanılarak "Büyük Endüstriyel Kazalarda Uygulanacak Dahili Acil Durum Planlan, Hazırlıklı Olma ve Kazalara Müdahale Hakkında Tebliğ Taslağı'nın revize edildiği belirtilmektedir. Söz konusu taslak, Birliğimiz htğp://www.tobb.org.tr ana sayfasında "TOBB Birimleri” başlığı "Avrupa Birliği Dairesi" linkinde bulunan "Genel Bilgilendirme” bölümünde yer almaktadır. Taslak hakkındaki görüş ve önerilerinizi Odalar Birliğine iletilmek üzere 5.6.2020 tarihine kadar Odamıza gönderebilirsiniz.
Online “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Bilgilendirme Semineri"
6 Mayıs, 2020
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından 8 Mayıs 2020 tarihinde saat 14:30 da internet üzerinden  düzenlenecek olan Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası Bilgilendirme Semineri'ne davetlisiniz. Toplantı Adresi: https://tobb-org.zoom.us/j/97091714258?pwd=TVByQ3l2NnhhaG1JL1FjUFlOM2Ridz09 Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği organizasyonunda Halk Sigorta - Ticari Alacak Sigortası Direktörü Ali Sertaç Canal’ın katılımı ile sigorta acentalarına yönelik gerçekleştirilecek olan seminerde “Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası” sistemi anlatılacak olup, seminer sonunda sigorta acentalarının konu hakkındaki soruları cevaplandırılacaktır.
Yeme-İçme Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Sürecine İlişkin Genelge
22 Mayıs, 2020
Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizm faaliyetlerinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla, İçişleri Bakanlığı tarafından belirlenecek tarihte faaliyete geçecek olan müstakil yeme-içme tesislerinde alınması gereken önlemlere ilişkin Yeme-İçme Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Sürecine İlişkin Genelgsi yayınlanmıştır.
“Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” yürürlüğe girdi.
22 Mayıs, 2020
“Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” 15/5/2020 tarihli ve 31128 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.   Ülkemizde ve dünyada Koronavirüs (COVİD-19) salgının olumsuz etkilerinin görüldüğü sektörlerin başında turizm yer almaktadır.   Bu kapsamda, salgının önemli bir turizm hizmeti olan paket tur sözleşmelerinin taraflarından olan seyahat acentaları bakımından daha önce satış yaptığı paket turlara ilişkin uçuş bedellerinin hava taşıma işletmelerine önemli bir kısmının ödendiği, salgının neden olduğu belirsizlik ortamında yeni tur satışı yapılamamasına bağlı olarak acentaların ekonomik durumlarının bozulduğu ve tüketicilerin kesinti sonrası yapılması gereken bedel iadesi taleplerinin 14 günlük süre içerisinde karşılanamadığı görülmüştür.   Belirtilen bu durumun, seyahat acentalarını ekonomik açıdan güç duruma sokmak suretiyle nihayetinde tüketicinin alacaklarının tahsilini tümüyle imkansız kılacağı ve mağduriyetleri arttıracağı değerlendirildiğinden Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde değişiklik yapılması ihtiyacı hasıl olmuştur.   Bu itibarla, söz konusu Yönetmeliğe eklenen geçici madde ile tüketicilere ödemiş olduğu bedelin, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde veya uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde ödenmesine ilişkin seçme hakkı tanınmıştır.   Diğer taraftan seyahat acentalarına sözleşmede yer alan uçuş bedelinin her hâlükârda uçuş yasağı kalktıktan sonraki altmışıncı günü izleyen on dört gün içerisinde tüketiciye ödenmesini sağlamak üzere finansal esneklik tanınmıştır.   Söz konusu düzenleme ile ekonomik ve sosyal hayatın her alanını etkileyen Kovid-19 salgın hastalığının ortaya çıkardığı olumsuz duruma karşı hem tüketicilerimizin haklarının korunması hem de turizm sektöründe faaliyet gösteren seyahat acentalarının ekonomik faaliyetlerinin devamı için Cumhurbaşkanımızca açıklanan “Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi” kapsamındaki tedbir ve hedeflere uyumun sağlanması amaçlanmıştır.   15/5/2020 tarihli ve 31128 sayılı Resmi Gazeteye ulaşmak için lütfen Tıklayınız... T.C. TİCARET BAKANLIĞI
Ticari Taksilerin Faaliyetleri Hk.
12 Mayıs, 2020
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 08.05.2020 tarih ve 7785 sayılı Genelgeye istinaden ticari taksi faaliyetleri sırasında alınması gereken hijyen tedbirlerine ilişkin Samsun Valiliği İl Umumi Hıfzıs Sıhha Kurul Kararına http://samsun.gov.tr/samsun-il-umumi-hifzissihha-kurul-karari-09---052020- linkinden erişebilirsiniz.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 2 (iki) adet Duyuru Bulunmaktadır. 2
1
Mesai Saati Değişikliği
T.C Samsun Valiliği’nin COVID-19 salgını nedeniyle 28.04.2020 tarihinden itibaren 09.00-12.30, 13.00-16.30 olarak uygulanan mesai saatleri; 27.05.2020 Çarşamba gününden itibaren tekrar, 08.30-12.00, 13.00-17.30 olarak uygulanacaktır.   Detay için tıklayınız.
2
İşe Devam Desteği - Küçük İşletme Can Suyu Kredisi
Küresel bir salgına dönüşen ve etkileri ülkemizde de hissedilen Korona virüsü ile mücadele kapsamında, küçük işletme düzeyinde olan ve ihtiyaç duydukları kredi kaynaklarına ulaşmakta zorluk çeken Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odaları ile Ticaret Borsaları ve Deniz Ticaret Odalarına kayıtlı şahıs firmalarının desteklenmesi amacıyla Ekonomik İstikrar Kalkanı tedbirleri kapsamında Halkbank tarafından ‘‘İşe Devam Desteği-Küçük İşletme Can Suyu Kredisi’’ oluşturulmuştur. Krediden yararlanacak “şahıs firmasının”; Sanayi, Ticaret, Sanayi ve Ticaret Odası, Ticaret Borsası ve Deniz Ticaret Odaları’na kayıtlı olması, Yıllık cirosunun 3.000.000 TL’yi aşmaması, İktisadi faaliyetlerine devam etmesi ve firmanın 01.04.2020 tarihinden evvel kurulmuş olması, Bankamız Esnaf Destek Paketi’nden faydalanmamış olması, İflas, fesih, iflas erteleme, iflas erteleme tedbir ve konkordato kararı olmaması ve aktif takip kaydının bulunmaması, önkoşullarını taşıması gerekmektedir. https://www.halkbank.com.tr/21647-ise_devam_destegi___kucuk_isletme_can_suyu_kredisi linkini tıklayarak detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz… Detay için tıklayınız.
KAPAT X