Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
BİGG-Garaj 2020/2 Tanıtım Duyurusu « Geri
 6 Nisan, 2021

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi bünyesindeki Teknoloji Transfer Ofisi'nin TÜBİTAK BİGG (Bireysel Genç Girişim) Programı kapsamında 2020-2 çağrı döneminde Hacettepe TTM ile ortak yürütülecek ve online olarak gerçekleştirilecek tanıtım, eğitim ve mentorluk faaliyetlerini içeren BİGG GARAJ Programı ile ilgili detaylı bilgi ekte yer almaktadır.

BİGG GARAJ 2020-2 Tanıtım Duyurusu.pdf BİGG GARAJ 2020-2 Tanıtım Duyurusu.pdf (215,37 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Genç İstihdam Ulusal Stratejisi Eylem Planı
18 Mayıs, 2021
Sayın üyemiz, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (Çalışma Genel Müdürlüğü) tarafından Birliğimize gönderilen 16.04.2021 tarihli ve E-31226909-000-980682 sayılı yazıda; salgın sonrası dönemin ekonomik yapılanmasına uygun, sürdürülebilir, güçlü ve kaliteli büyümeye erişim sağlanması amacıyla 12.03.2021 tarihinde kamuoyu ile paylaşılan "Ekonomi Reformları" kapsamında Hazine ve Maliye Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan Ekonomi Reformları Eylem Planının 5 No'lu İstihdam başlığı altında yer alan "5.3.a. Genç istihdamını artırmak için Genç İstihdam Ulusal Strateji Belgesi hazırlanıp hayata geçirilecektir." eyleminin Bakanlıkları sorumluluğunda hazırlık çalışmalarının sürdürüldüğü belirtilmektedir. 2021-2023 yılları arasında uygulanacak olan Genç İstihdam Ulusal Stratejisi Eylem Planı için "eğitim, istihdam ilişkisinin güçlendirilmesi, işgücü piyasasında güvence ve esnekliğin sağlanması, eğitimde ve istihdamda yer almayan gençler (NEET), geleceğin işleri ve sektörler" konu başlıkları altında genç istihdamının artırılmasına yönelik Birliğimiz önerileri talep edilmektedir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına gönderilecek Birliğimiz önerilerinin hazırlanmasında değerlendirilmek üzere genç istihdamının artırılmasına yönelik eylem önerilerinizi 11/05/2021 tarihine kadar Odamıza (samsuntso@samsuntso.org.tr adresine) ekte sunulan örneğe uygun olarak gönderebilirsiniz.  Saygılarımızla.
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi
30 Nisan, 2021
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi 29.04.2021 Genelgede daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği hatırlatıldı. Genelgede, salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilerek, üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edildi. Genelge görev belgeleri ile ilgili şu bilgilere yer verildi:  29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunacak. Görev belgesi başvurusunda bulunan kişilerin sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu  işyeri sicil numarası belirlenecek ve iş yerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecek. İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecek. Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak. Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebilecek. e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında; İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan, sorumlu olacak. Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak. Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilecek ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilecek. Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek-2’de örneği verilen Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak. Ayrıca seyahat izin başvuruları, önceden e-Devlette Bakanlığımızca sunulan hizmetlerden olan E-Başvuru Sisteminin içerisindeyken vatandaşlarımızın erişimlerini kolaylaştırmak üzere yapılan geliştirmeler ile birlikte e-Devlet İçişleri Bakanlığı Hizmetleri listesinden doğrudan erişim sağlanabilecek hale getirildi. Cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmalarının önüne geçilmesi amacıyla Cenaze İzin Hizmeti seyahat izni başvurusundan ayrı olarak doğrudan erişilebilir hale getirildi. Ayrıca cenaze izni için başvuru esnasında vatandaşların  elektronik ortamda Ölüm Belgesi  yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasındaki sistem entegrasyonları ile teyit edilecek.  
Aidat Ödeme Süresi Yarın Doluyor
29 Nisan, 2021
7256 sayılı kanun kapsamında yapılandırılan Odamız aidat borçlarının peşin ve 2. taksit ödemesi süresi 30.04.2021 Cuma günü (yarın) sona ermektedir. Web sayfamız hızlı aidat ödeme menüsünden sanal pos ile, aşağıda belirtilen hesap numaralarımıza havele / eft şeklinde  veya  nakit / kredi kartı ile Odamız veznesinden de ödeyebilirsiniz. Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Banka Hesap Numaraları: Vakıflar Bank.Ellialtılar Şb.IBAN NO:TR 4100 0150 0158 0072 9462 9191 İşbank.Samsun Şb.IBAN NO:TR 6400 0640 0000 1730 0000 9713 Ziraat Bankası Saathane Şb.IBAN NO:TR 9000 0100 0556 3992 8404 5066 Halkbank Sam.Şb.IBAN NO:TR 5000 0120 0965 6000 1600 0054 Akbank B.Paz.Şb.IBAN NO:TR 7200 0460 0621 8880 0002 3666 Garanti Bankası Sam.Şb.IBAN NO:TR 7200 0620 0019 0000 0629 9304 Denizbank Samsun Şb. IBAN NO: TR 7800 1340 0000 4354 5140 0003  
Depozito Uygulamaları ve Bildirimleri Hakkında Duyuru
4 Mayıs, 2021
Bilindiği üzere, Yeniden/Tekrar Kullanılabilir Ambalajlar İçin Depozito Sistemi Uygulamalarına İlişkin Usul ve Esaslar’ın Geçici Birinci Maddesinde;   “2019 yılında piyasaya sürdüğü yeniden/tekrar kullanılabilir ambalajlar için Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği uyarınca depozito sistemini uygulayan ve uygulamalarını aynı kapsam ve içerik ile 2020 yılında da devam ettirmekte olan işletmeler, bu Usul ve Esaslara uygun olarak hazırlayacakları planları Bilgi Sistemi üzerinden Bakanlığa sunarlar. Bahse konu planlar Bakanlıkça bu Usul ve Esaslar çerçevesinde Bilgi Sisteminde yer alan format dâhilinde incelenir. Uygun bulunan planlar, mevcut depozito uygulamalarının devamı niteliğinde kabul edilerek uygulama başlangıç tarihleri 1/1/2020 olarak belirlenir.”   hükmü ile “Mevcut depozito uygulamalarının devamı niteliğinde kabul edilen uygulamalar, bu Usul ve Esaslar kapsamında izleme, inceleme ve değerlendirme kriterlerine tabi olup 2019 yılında gerçekleştirilen depozito çalışmalarına ilişkin bildirimler bu Usul ve Esasların yayımlanarak yürürlüğe girmesinden itibaren 3 ay içerisinde bu Usul ve Esaslara uygun şekilde gerçekleştirilir.” hükümleri yer almaktadır.
2020 yılı Yıllık İşletme Cetveli Süre Uzatımı Hakkında
11 Mayıs, 2021
Sayın üyemiz, Bilindiği üzere, 6948 Sanayi Sicil Kanununun 5'inci maddesi gereğince sanayi sicil belgesi olan işletmelerin bir önceki yıla ait bilgilerini içeren Yıllık İşletme Cetvellerini 30/04/2021 tarihine kadar bildirmeleri zorunludur. Birliğimizce yapılan girişimler neticesinde, bildirim süresi Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 14 Haziran 2021 (14.06.2021) tarihi gün sonuna (saat 24:00'e) kadar uzatılmıştır. Saygılarımızla.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 3 (üç) adet Duyuru Bulunmaktadır. 3
1
Üyelerimize önemle duyurulur
Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden aşağıda yazılı belgeler güvenli elektronik imza ile verilmektedir. Belge talepleri, iş günlerinde ve çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilecektir. Durum belgesi, ihale makamlarına sunulmak üzere düzenlenen belge olmayıp, ihale makamlarına sunulmak üzere "İflas ve Konkordato Belgesi" talebinde bulunulması gerekmektedir. Samsun Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Ticaret Sicil Tasdiknamesi -Merkez Nakli Belgesi (TSY md.111) -İflas ve Konkordato Belgesi (İhale için) -Durum Belgesi Oda Sicil Müdürlüğü tarafından verilen belgeler: -Oda Kayıt Sicil Sureti -Faaliyet Belgesi Detay için tıklayınız.
2
Seyehat İzin Belgesi Alınması
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından 26.04.2021 tarihinde yayımlanan "Tam Kapanma " konulu genelge kapsamında 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19:00’dan itibaren her türlü vasıtayla yapılacak olan şehirlerarası seyahatler ANCAK ZORUNLU HALLERİN VARLIĞI HALİNDE SEYAHAT İZİN KURULLARINDAN İZİN ALINMASI ŞARTINA TABİDİR. Bu doğrultuda sokağa çıkma kısıtlamalarından muafiyeti bulunan üyelerimizin yapacakları şehirlerarası seyahatler için e-devlet üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. Detay için tıklayınız.
3
Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı
 ZEYİLNAME Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Odamız tarafından yürütülen TR83/19/CMDP/01 referans nolu Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi kapsamında 11 Mayıs 2021 Salı günü saat 14:00'da Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hizmet Binasında yapılacak olan Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin, 26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan 29 Nisan 2021 saat 19:00’dan başlayarak 17 Mayıs 2021 saat 05:00’da sona erecek olan Tam Kapanma kararı gereği Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İhalesinin 21 Mayıs 2021 Cuma günü saat 14:00’de yapılması husus hasıl olmuştur. İhale İlanı aşağıdaki gibi revize edilmiştir. Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alımı İçin İhale İlanı Samsun Ticaret ve Sanayi Odası, Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı 2019 Yılı Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı kapsamında sağlanan mali destek ile Samsun’da Samsun Lojistik Merkez Yatay Kapalı Depo Yapım Projesi için Lastik Tekerlekli Yükleyici Mal Alım İşi İhalesi sonuçlandırmayı planlamaktadır. İhaleye katılım koşulları, isteklilerde aranacak teknik ve mali bilgileri de içeren İhale Dosyası Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım Samsun adresinden veya www.samsuntso.org.tr  ve www.oka.org.tr internet adreslerinden temin edilebilir. Teklif teslimi için son tarih ve saati: 21 Mayıs 2021 Cuma  -  14:00 Gerekli ek bilgi ya da açıklamalar; www.samsuntso.org.tr ve www.oka.org.tr adreslerinde yayınlanacaktır. Teklifler, 21 Mayıs 2021 tarihinde, saat 14:00’da ve Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Hançerli Mahallesi Abbasağa Sokak No:8 İlkadım/Samsun adresinde yapılacak oturumda açılacaktır.     Bilgi alınmasını rica ederiz. Detay için tıklayınız.
KAPAT X