Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi « Geri
 30 Nisan, 2021

81 İl Valiliğine Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi Gönderildi

29.04.2021

Genelgede daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği hatırlatıldı.

Genelgede, salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilerek, üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere daha önce genelgelerle muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceği ifade edildi. Genelge görev belgeleri ile ilgili şu bilgilere yer verildi: 

29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden görev belgesi başvurusunda bulunacak. Görev belgesi başvurusunda bulunan kişilerin sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu  işyeri sicil numarası belirlenecek ve iş yerinin faaliyet alanına göre muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecek. İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecek.

Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacak.

Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebilecek. e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında;

İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan, sorumlu olacak.

Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecek. e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacak.

Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilecek ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilecek.

Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek-2’de örneği verilen Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacak.

Ayrıca seyahat izin başvuruları, önceden e-Devlette Bakanlığımızca sunulan hizmetlerden olan E-Başvuru Sisteminin içerisindeyken vatandaşlarımızın erişimlerini kolaylaştırmak üzere yapılan geliştirmeler ile birlikte e-Devlet İçişleri Bakanlığı Hizmetleri listesinden doğrudan erişim sağlanabilecek hale getirildi.

Cenaze sahibi vatandaşların mağdur olmalarının önüne geçilmesi amacıyla Cenaze İzin Hizmeti seyahat izni başvurusundan ayrı olarak doğrudan erişilebilir hale getirildi. Ayrıca cenaze izni için başvuru esnasında vatandaşların  elektronik ortamda Ölüm Belgesi  yüklemesi uygulamasından da vazgeçildi. Başvuru konusunun doğruluğu, Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasındaki sistem entegrasyonları ile teyit edilecek.

Ek1 firmaGO¨REV-BELGESI·-FORMU.docx Ek1 firmaGO¨REV-BELGESI·-FORMU.docx (359,89 KB)
Ek1 firmaGO¨REV-BELGESI·-FORMU.pdf Ek1 firmaGO¨REV-BELGESI·-FORMU.pdf (697,71 KB)
Ek2 personel-go¨rev-bildirim-formu-_1_.docx Ek2 personel-go¨rev-bildirim-formu-_1_.docx (359,41 KB)
Ek2 personel-go¨rev-bildirim-formu-_1_.pdf Ek2 personel-go¨rev-bildirim-formu-_1_.pdf (696,88 KB)
Gorev-Belgesi-Duzenlenmesi Genelgesi.pdf Gorev-Belgesi-Duzenlenmesi Genelgesi.pdf (417,62 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Fuar başvuruları hk.
28 Temmuz, 2021
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza gelen yazıda, yurt İçinde Fuarların Düzenlenmesine Dair Usul ve Esasların 14’üncü maddesinin birinci fıkrasına göre Ana fuar takviminde yer almak üzere yapılacak fuar düzenleme başvurularının, fuarın düzenleneceği yıldan bir önceki yılın Ağustos ayının 1’inci günü sonuna kadar yapılabildiği, bu seneye mahsus olmak üzere, 2022 yılı Ana fuar takvimi başvurularının 2021 yılının Eylül ayının 1’inci günü sonuna kadar yapılması halinde başvurularının kabul edilmesine karar verildiği bildirilmiştir.  
İş Dünyası İçin Erasmus+ Fırsatları Bilgilendirme Etkinliği
26 Temmuz, 2021
Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı’ndan Odamıza iletilen e-postada, 26 Temmuz 2021 tarihinde, Dışişleri Bakanlığı AB Başkanlığı Mali İşbirliği ve Proje Uygulama Genel Müdürü Sayın Bülent Özcan’ın ev sahipliğinde,  Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Ulusal Ajans) tarafından, Erasmus+ Programı kapsamında iş dünyasına yönelik fırsatlar özelinde bir tanıtım etkinliği düzenleneceği ifade edilmektedir.
Yetki Belgesi İşleri
28 Temmuz, 2021
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden gele yazıda, bilindiği üzere, Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esasların Yetki belgesinin yenilenmesi başlıklı 12’nci maddesi gereğince düzenleyicilerin, belge süresinin sona ereceği tarihten en geç altı ay öncesinde üyesi olduğu odaya başvurmaları gerektiği bildirilmektedir.  Yazının devamında, pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri olan fuarcılık sektöründen gelen talepler doğrultusunda, Yurtiçinde Fuar Düzenleme Yetki Belgesi sahibi tüm firmaların Yetki Belgeleri sona erme tarihlerinin 1 yıl uzatılmasına karar verildiği ifade edilmiştir.    
Türk bir Flekso Plaka üreticisi fotopolimeri yeniden kullanmak için yeni süreç geliştirebileceği ortaklar arıyor
9 Temmuz, 2021
İzinli Gönderici Mevzuat Taslakları
26 Temmuz, 2021
Sayın üyemiz, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğince tarafımıza iletilen ve ekte bir örneği sunulan Ticaret Bakanlığı'nın 14.07.2021 tarihli ve 65676181 sayılı yazısı ile İzinli Gönderici Mevzuatı ile ilgili hazırlanan Yönetmelik ve Tebliğ taslaklarına ilişkin görüş talep edilmektedir. Bu kapsamda, söz konusu taslak metinlere ilişkin Odanızın görüş ve önerilerinizi 29 Temmuz 2021 mesai bitimine kadar Odamıza (samsuntso@samsuntso.org.tr) iletebilirsiniz. Saygılarımızla.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu