Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı « Geri
 24 Temmuz, 2018

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programına kaydolabilmek için başvuru koşulu nedir?

  • Bu program için herhangi bir mezuniyet şartı aranmamaktadır. Bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Az Tehlikeli Sınıflar Personelleri ve İş yeri Sahipleri İçin Hazırlamıştır.
  • Az tehlikeli Sınıfta yer Alan örnek Çalışma alanları ;Eczaneler, Lokantalar, Oteller, Okullar, Yurtlar, Perakende Mağazalar, Marketler, Apartmanlar, Büroda hizmet verenler (avukatlar, muhasebeciler, gümrükçüler, emlakçılar, reklam ajansları…) Basit tarzda tekstil imalatı ve gıda imalat ve satış işleri vb…

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programının amacı nedir?
(Programın amacı)
Bu Eğitim programıyla, elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekillerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunumuna ilişkin eğitim verilmesi ve bu eğitimin sertifikalandırılması amaçlanmaktadır. Böylece Yönetmelikteki amaç gerçekleşecek ve söz konusu işveren veya işveren vekilleri kendi işyerlerinde bu hizmetleri kendileri yürütebileceklerdir.
Yönetmelik: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/05/20180521-1-1.pdf

Muhasebe bürom var. Bu programa katılabilir miyim?
(Programın hedef kitlesi)

  • Sertifika programının temel hedef kitlesi hali hazırda elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekilleridir. Ancak gelecekte bu konumda olabilecek kişiler de programa katılarak sertifika alabilecek ve daha sonra belirtilen kapsamdaki işyerlerinde işveren veya işveren vekili olma durumlarında işe giriş ve periyodik muayeneler hariç iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebileceklerdir.
  • Ayrıca bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Özgeçmişlerinde Bu belgenin bulunması Tercih sebebi olacaktır.

Başvuru işlemini nereden ve nasıl yapacağım?

  • Başvurular www.isgvekil.gtu.edu.tr internet sayfamızın yapılmaktadır.
  • Öncelikle başvuru formunu doldurmalısınız.
  • Sistem giriş bilgileriniz tarafınıza sms olarak gönderilmektedir.
  • Sınav Katılım Hakkı Belgeniz Kargo ile Gönderilmektedir.


Başvuru adımları nelerdir?

  • Başvuru formunun doldurulması
  • Katılım ücretinin ödenmesi Banka havalesi veya Kredi Kartı ile online Ödeme.

Adaylar internetten kayıt başvurusu esnasında "kayıt başvuru formu"nu dolduracaktır.
İşlem Adımları:

  1. Kimlik bilgilerin doldurulması,
  2. İletişim bilgilerinin doldurulması,
  3. Bilgilerinin doğruluğunun onaylanması

Kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?
Gerçekleştirilebilir.

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı kayıt bedeli nedir?
Programa kayıt ücreti 150 TL’dir.

Başvuru işleminden sonra posta ile herhangi bir evrak gönderimi yapılacak mı?
Sınav Katılım Hakkı Belgesi Gönderimi Yapılmaktadır

Başvuru işlemlerimi tamamladıktan sonra bilgilerimin hatalı olduğunu fark ettim. Ne yapmam gerekiyor?
Sorunun giderilmesi için sem@gtu.edu.tr adresine e-posta göndererek durumunuzu bildirebilirsiniz.

Bu programın eğitim süresi nedir?

  • Eğitim süresi toplam 4 hafta ve 16 saattir.
  • Eğitimle beraber bir kısım doküman sisteminize yüklenecektir.
  • Eğitim Sonunda Tamamlama Sınavı olmaktadır.
  • Dersleriniz sisteminize yüklü durumdadır istediğiniz gün ve saatte tamamlamanız mümkündür.

Dersler ne zaman başlıyor?
Telefonunuza SMS yolu ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Derslere nasıl çalışabilirim?
Sertifika programına kayıt yaptırdıktan sonra 4 haftalık bir ders çalışma süresi bulunmaktadır. Sistem kayıtlı Ders Videolar ve Ders Notları bu konuda yeterli olacaktır.

Derslere devam zorunluluğu var mı?
Dersler Sistemde kayıtlıdır , 4 Hafta içerisinde İstediğiniz saatte giriş yaparak izleye bilirsiniz.

Oturum açma parolasını nasıl edineceğim?
Tc Kimlik Numaranızın Son 5 hanesidir.

Parolamı unuttum, ne yapmalıyım?
Sistemden Telefonunuza gelecek şifre ile sıfırlayabilirsiniz.

Bu programın kaç dersi vardır?

  1. İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü
  2. Ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi
  3. İş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı
  4. İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
  5. İşveren tarafından yürütülecek iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
  6. İş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve getirdiği maliyetler
  7. İş kazası ve meslek hastalıklarının bildirimi ve hukuki sonuçları
  8. İş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri (1) (2) (3)
  9. İş sağlığı güvenliğinde bireysel ve organizasyonel faktörler
  10. İş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar

Portala girerek ders çalışmak zorunda mıyım? Sadece kitaplardan çalışmam yeterli olur mu?
Bütün öğrenme ortamları birbirini tamamlar niteliktedir. Sadece ders kitabından çalışmak sınavda başarılı olmak için yeterli olmayacaktır.

Sınav tarihi nedir ?
Sınav tarihi http://isgvekil.gtu.edu.tr/program-1-egitim-icerigi.html adresinden ulaşabilirsiniz.

SINAVA KATILIM HAKKI belgesini nasıl temin edeceğim?
Eğitim tamamlama belgesini Sistemde kayıtlı olduğunuz adrese kargo yolu ile gönderilmemektedir.

SON BAŞVURU/EĞİTİM/SINAV TARİHLERİ:

Son Başvuru Tarihi: 13 Ağustos 2018
Eğitim Tarihi: 14 Ağustos - 10 Eylül 2018
Eğitim sonunda bitirme testi uygulacaktır! 

EĞİTİM SÜRESİ/ŞEKLİ:

  • Eğitim programı zorunlu 16 saatten oluşmaktadır.
  • Eğitim programı UZAKTAN EĞİTİM yöntemiyle yapılmaktadır.


EĞİTİM ÜCRETİ:

Eğitim programı 150,00 TL'dir. 

EĞİTİM İÇERİĞİ:
 

1. GENEL KONULAR
a) Çalışma mevzuatı (İşveren ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları)
  1. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
  2. İş Kanunu
  3. İlgili diğer mevzuat (5510 S. SSGSS Kanunu, 6098 S. Borçlar K. vb.)
1 Saat
b) İş sağlığı ve güvenliğinde önleyici yaklaşım
  1. Güvenlik kültürü
  2. Tehlike ve risk tanımı
  3. Risk değerlendirmesi nedir? Nasıl hazırlanır?
  4. Risklerden korunma ilkeleri
2 Saat
c) İş kazası ve meslek hastalıkları ile sonuçları
  1. İş kazası ve meslek hastalığı tanımı ve bildirimi
  2. İş kazası ve meslek hastalıklarının raporlanması
  3. İş kazası ve meslek hastalıklarının maliyeti
  4. İş kazası ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçları
  5. Ramak kala olayların tanımı, raporlanması, çıkarılacak dersler
1 Saat
ç) İş sağlığı ve güvenliği alanında iyi uygulama örnekleri 1 Saat
2. SAĞLIK VE GÜVENLİK KONULARI İLE KORUNMA YÖNTEMLERİ
a) İşin yürütümü ve çalışma ortamına ilişkin risk faktörleri
  1. İş ekipmanları (Makinalar ve el aletleri),
  2. Elektrik,
  3. Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,
  4. Atık yönetimi,
  5. Elle kaldırma ve taşıma,
  6. Yükeleme, boşaltma, istifleme ve depolama,
  7. Fiziksel faktörler (Titreşim, gürültü, termal konfor, radyasyon, aydınlatma, havalandırma vb.),
  8. Kimyasal faktörler,
  9. Biyolojik faktörler,
  10. Ergonomik faktörler,
  11. İşyeri bina ve eklentileri,
  12. İşyerinde temizlik ve düzen,
  13. Ekranlı araçlarla çalışma,
  14. Sağlık ve güvenlik işaretleri,
  15. Acil durumlar.
8 Saat
b) Bireysel ve organizasyona ilişkin faktörler
  1. İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  2. Meslek hastalıklarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  3. İlkyardım,
  4. Psikososyal risk etmenleri,
  5. Kişisel koruyucu donanım kullanımı.
2 Saat
c) Dokümantasyon
  1. Risk değerlendirmesi dokümanının hazırlanması,
  2. Acil durum planının hazırlanması,
  3. İSG eğitimlerinin belgelendirilmesi,
  4. Çalışan temsilcinin görevlendirilmesi.
1 Saat
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
İtalyan Sanayiciler Birliği Confendustria'nın Milano'da düzenleyeceği etkinlik
18 Ocak, 2020
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza gelen ilgili yazıda, İtalya Sanayiciler Birliği Konfederasyonu’nun (Confindustria) organize ettiği, İtalyan ve uluslararası şirketleri bir araya getirmeyi amaçlayan CONNEXT 2020 isimli etkinliğin 27-28 Şubat 2020 tarihlerinde Milano’da gerçekleştirileceği belirtilmektedir.
MİT'te düzenlenecek Avrupa Kariyer Fuarı
18 Ocak, 2020
TOBB’’dan Odamıza gelen ilgi yazıda, “Massachusetts Institute of Technology”de (MIT) her yıl düzenlenen Avrupa Kariyer Fuarı’nın yirmidördüncüsünün 22 Şubat 2020 tarihinde gerçekleştirileceği ve sözkonusu fuarın MIT ve Harvard Üniversitesi’nde eğitimlerini tamamlamak üzere olan öğrencileri işgücüne katmak isteyen işverenlere önemli bir fırsat sağladığı aktarılmaktadır. Detaylı bilgi https://euro-career.mit.edu  adresinde yer almaktadır.  
Ürün İrtibat Noktası Bildirimi
18 Ocak, 2020
T.C. Ticaret Bakanlığı yazısına istinaden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan bir yazıda; "Düzenlenmiş Alanda Karşılıklı Tanıma Yönetmeliği" kapsamında oluşturulan Ulusal Ürün İrtibat Noktası görevinin Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olduğu ve görev kapsamında belirli bir ürün veya ürün grubuna uygulanan ulusal teknik kurallar vb. hususlarda AB üyesi ülkeler ile Türkiye arasında karşılıklı bilgi talepleri veya paylaşımları yapıldığı belirtilmektedir. Yazıda devamla, Ürün İrtibat Noktası bildirimleri kapsamında "Litvanya'da İnşaat İşlerine Nasıl Başlanır?" konulu bir bilgilendirici e-postanın Bakanlığa ulaştığı bildirilmektedir. Konuya ilişkin detaylı bilgilere nasıl ulaşılabileceği ve Litvanya'da inşaat işlerine nasıl başlanacağına yönelik bir iş akışı şeması ekte paylaşılmaktadır.  
Emlak Yönetim Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. hakkında
8 Ocak, 2020
Sayın üyemiz, Emlak Yönetim Hizmetleri ve Ticaret A.Ş.'den odamıza iletilen yazı metni aşağıda bilgilerinize sunulmuştur. "Emlak Yönetim Hizmetleri ve Ticaret A.Ş., T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) başta olmak üzere kurum ve kuruluşların bünyesindeki konut, iş yeri ve arsaların doğru fiyatla satılabilmesi amacıyla açık artırma ile satış organizasyonunu gerçekleştiren TOKİ iştiraki bir kurumdur. T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TOKİ adına düzenli olarak yapılan açık artırma organizasyonlarında satılacak taşınmazların resmi ekspertiz bedeller üzerinden belirlenen bedellerinin piyasa spekülasyonlarından etkilenmemesi, %0 veya %8 gibi düşük KDV ile satış imkânlarının bulunması, zaman zaman fiyat indirimleri ve düşük peşinat (%10), uzun vade ( 144 - 180 - 240 ay) gibi uygulamalarıyla üyeleriniz için de yararlı olacağı aşikârdır."  
Sanayi Sicil Belgesi İşlemleri
7 Ocak, 2020
Sayın üyemiz, Sanayi sicil bilgi sistemine kayıtlı işletmelerimize yönelik veri toplama ve güncelleme faaliyetleri sürekli olarak devam ekmekte olup, ilgili mevzuat gereği belgeleri iptal edilen işletmeler ile vize süresini geçiren işletmeler güncel olarak Samsun Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü resmi internet adresi (https://samsun.sanayi.gov.tr) duyurular sekmesi altında ilan edilmektedir.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 1 (bir) adet Duyuru Bulunmaktadır. 1
1
2020 yılı askıya alma işlemleri ile ilgili üyelerimize önemli duyuru
5174 Sayılı Kanunun 10. ve Oda Muamelat yönetmeliğinin 14.maddesi gereği Odalar, her yılın Ocak ayında üye kayıtlarını güncelleştirir.  Buna göre içinde bulunan yıldan önceki ikinci yılın Ocak ayının ilk gününden güncelleştirme işleminin yapılacağı ana kadar adres ve durumları tespit edilemeyenler ile bu süre zarfında tahakkuk eden aidat borçlarından en az bir taksitini ödemeyenlerin üyeliği Yönetim Kurulu Kararı ile askıya alınır. Üyeliğin askıya alınması, üyelerin isimlerinin meslek grupları ve seçmen listelerinden silinmesini ve bu üyelerin aidat tahakkuklarının durdurulmasını kapsar. 2018 yılı aidat borcunu ödemeyen Üyelerimizin üyeliklerinin  askıya alınmaması için aidat borçlarını 30 OCAK 2020 tarihine kadar ödemeleri ve  adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.         Detay için tıklayınız.
KAPAT X