Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
IPARD II - ÜÇÜNCÜ BAŞVURU ÇAĞRI İLANI « Geri
 7 Şubat, 2018

IPARD II - ÜÇÜNCÜ BAŞVURU ÇAĞRI İLANI

Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu 21 Aralık 2017 tarihinde IPARD II Programı Üçüncü Başvuru Çağrı İlanına çıkmış bulunmaktadır.

Bu Başvuru Çağrı İlanı kapsamında sadece “Tarımsal İşletmelerin Fiziki Varlıklarına Yönelik Yatırımlar” ile “Çiftlik Faaliyetlerinin Çeşitlendirilmesi ve İş Geliştirme” sektörleri kapsamında başvurular kabul edilecektir.

IPARD II – Üçüncü Başvuru Çağrı İlanı

Kamuoyuna ilanen duyurulur.

IPARDII_UcuncuBasvuruCagriIlani.pdf IPARDII_UcuncuBasvuruCagriIlani.pdf (367,89 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
7. Irak Enerji Konferansı ve Fuarı
10 Eylül, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda, T.C. Dışişleri Bakanlığı ve Irak Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği yazılarına atfen, “Business Glory Exhibitions Company” isimli firma tarafından 20-22 Nisan 2020 tarihlerinde Uluslararası Bağdat Fuar Alanı’nda “7. Irak Enerji Konferansı ve Fuarı’nın (7th Iraq Energy Exhibition and Conference)" düzenleneceği bildirilmektedir.Konuya ilişkin detaylı bilgiye eng.shahal@bg-iq.net eposta adresinden veya +9647905984770/+9647712782919 telefon numaralarından ulaşılabilmektedir.
Dış Ticarette Belge Maliyetlerinin Azaltılması
10 Temmuz, 2019
Bilindiği üzere; dış ticarete konu olan eşyaların her biri için yapılan özel ve farklı uygulamalar nedeniyle maliyetler yükselmekte ve belge çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu durum dış ticarette üyelerimiz için önemli zorluklara yol açmaktadır. Söz konusu maliyet kalemleri ile belgelerin envanterinin oluşturularak bunların olabildiğince azaltılması yönünde uzun zamandır çeşitli platformlarda Birliğimizin de iştirak ettiği çalışmalar devam ettirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu tarafından hazırlanan Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Beş Yıllık Eylem Planı (2018-2022) içerisindeki "Dış ticaret ve gümrük işlemlerinde gereksinim duyulan belgelerin envanterinin çıkarılması ile belge, formalite ve harçlardan ticari maliyet doğuranların tespit edilmesi" alt eylemi kapsamında yapılan faaliyetlerdir. Söz konusu eylem maddesi özelinde 01-02 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen "Dış Ticaret İşlemlerindeki Belge ve Maliyetlerin Azaltılması ve Bu Konudaki Farkındalığın Arttırılması Çalıştayı'' sonuç raporu hazırlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Gümrük ve Dış Ticaret Çalışma Grubu'nun 12 Haziran 2019 tarihli toplantısında, anılan raporda tespit edilen belgeler ve maliyetlerden kaldırılabilecek veya azaltılabilecek olanlarının özel sektör kurum/kuruluşları tarafından belirlenip Kurul'un bilgilendirilmesi yönünde karar alınmıştır. Sözkonusu Çalıştay Raporu'na Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü web sitesi (https://ggm.gtb.gov.tr/) "bilgi bankası" kısmından ulaşılabileceği gibi, ilgili raporda yer alan ve dış ticarete konu olan belgelerin listeleri EK-1 ve EK2-'de sunulmaktadır. Bu itibarla, ekli listelerde yer alan belgeler ve bu listelerde yer almamakla birlikte dış ticaret işlemlerinde temin edilmesi gereken diğer belgeler hakkında görüş, öneri ve değerlendirmelerini gerekçeleriyle birlikte EK-3'te bir örneği sunulan tabloya işleyerek 5 Ağustos 2019 tarihine kadar Odamız Dış İlişkiler Müdürlüğü'ne gönderebilirsiniz.
Türkiye-Çek Cumhuriyeti Çalışma Yemeği
28 Ağustos, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB) alınan bir yazıda, Çek Cumhuriyeti Başbakanı Andrej Babiš’in ülkemizi ziyareti kapsamında TOBB ev sahipliğinde, 3 Eylül 2019 Salı günü Türkiye Odalar ve Birliği İkiz Kulelerde “Türkiye – Çek Cumhuriyeti Çalışma Yemeği”nin gerçekleştirileceği belirtilmektedir.
Plastik Poşet Uygulamaları Hk.
4 Eylül, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazı ile, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yazısına atıfla; 2872 sayılı Çevre Kanununun “Poşet ücreti” başlıklı Ek 13 üncü maddesinde (29.11.2018-7153/8 md.) “Kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla plastik poşetler satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücret karşılığı verilir. Uygulanacak taban ücret 25 kuruştan az olmamak üzere Bakanlıkça oluşturulacak komisyon aracılığı ile belirlenir ve her yıl için güncellenir. Bu maddedeki düzenlemelere ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.” hükmünün yer aldığı, ve bu hükme istinaden “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar”ın yürürlüğe girdiği hatırlatılmıştır.
AB ülkelerine kuru incir/fındık/Antep fıstığı ihracatı
28 Ağustos, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan bir yazıda; Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından Ticaret Bakanlığı’na gönderilen bir yazıda, 884/2014 (EC) Sayılı Komisyon Uygulama Yönetmeliği kapsamında, EK-l’de güncellenmiş GTİP numaraları belirtilen ülkemiz menşeli ürünlerin (kuru incir, fındık ve Antep fıstığı ile bunlardan elde edilen ürünler) Avrupa Birliği(AB) ülkelerine ihracatında Ticaret Bakanlığı BİLGE sisteminde Sağlık Sertifikası ile birlikte EK-2’de bir örneği yer alan “Numune Alma ve Analiz Sonuç Raporu” varlığının da kontrol edilecek şekilde düzenleme yapılmasının talep edildiği bildirilmektedir. Bununla birlikte, söz konusu ürünlerin ticari ömek/laboratuvar örneği olarak gönderilenler ile piyasaya sürülmemek üzere fuarlarda sergilenecek veya bilimsel amaçlı kullanılmak amacıyla gönderilenlerin anılan uygulama kapsamı dışında tutulduğu ifade edilmiştir. Buna ilaveten, kötüye kullanımı önlemek amacıyla söz konusu sevkiyatların brüt ağırlığının 30 kg’ı aşmaması şartının getirildiği belirtilmiştir. Yazıda devamla, daha önce AB ülkelerine yapılan kuru incir, fındık ve antep fıstığı ve bunlardan elde edilen ürünlerin ihracatında Sağlık Sertifikası aranmasına ilişkin BİLGE sisteminde gerekli düzenlemenin yapılmış olduğu, bu defa, yukarıda belirtilen hususlar doğrultusunda brüt ağırlığı 30 kg ile sınırlı olmak üzere ticari örnek, laboratuvar örneği, piyasaya sürülmemek üzere fuarlarda sergilenecek veya bilimsel amaçlı kullanılmak üzere gönderilen sevkiyatlar hariç olmak üzere Ek-l’de 12’li GTİP’leri belirtilen eşyanın AB üyesi ülkelere ihracatında gümrük idarelerince Sağlık Sertifikasına ilaveten Ek-2’de bir örneği gönderilen “Numune Alma ve Analiz Sonuç Raporu”nun da aranmasını sağlayacak şekilde sistemsel düzenlemenin yapılacağı bildirilmiştir. İlgili yazı ekte verilmiştir.  
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu