Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Sigorta Acenteliği Faaliyetinin Yürütüleceği Mekanın Sahip Olması Gereken Asgari Fiziki Şartlar « Geri
 26 Şubat, 2016

TOBB den gelen 23.02.2016 tarih 3792 sayılı yazı uyarınca; “Sigorta Acenteliği Faaliyetinin Yürütüleceği Mekanın Sahip Olması Gereken Asgari Fiziki Şartlar” Birliğimiz Sigorta Acenteleri İcra Komitesi tarafından belirlenmiştir.

 

Söz konusu Asgari Fiziki Şartlar uyarınca, bütün Sigorta Acenteleri merkez ve şubelerinin müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe sahip, başlı başına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olması ve bu mekânda münhasıran sigorta acenteliği faaliyeti yürütülüyor olması gerekmektedir.

Diğer yandan. Sigorta Acenteleri iş yeri dışında, ürün ve hizmet satış noktaları ile kamuya açık alanlarda; mobil olarak ya da stand/masa kurulumu gibi yöntemlerle de teknik personelleri aracılığıyla (Sigorta Acenteleri meslek ve etik kurallarına riayet etmek, haksız rekabet ile haksız uygulamalara yol açmamak kaydıyla) pazarlama ve satış faaliyetinde bulunabilmektedir

denmekte olup Üyelerimize duyurulur.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Fas/Korunma Önlemi Soruşturması (Demir ve Çelikten Tüp ve Borular)
9 Kasım, 2019
TOBB'tan Odamıza iletilen yazıda, Faslı "Industube,Batıfer ve Longofer" firmalarının başvurusu üzerine "demir ve çelikten tüp ve borular" (7305.31.10.00; 7305.31.99.00; 7305.39.10.00; 7305.39.99.00; 7306.19.10.90; 7306.19.99.00; 7306.30.10.99; 7306.30.99.00; 7306.50.10.90; 7306.50.99.00; 7306.61.10.00; 7306.61.90.00; 7306.69.10.00; 7306.69.99.00; 7306.90.10.90; 7306.90.99.00 Fas Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonları altında yer alan) ithalatına karşı 7 Ekim 2019 tarihinde korunma önlemi soruşturmasının başlatılmasına karar verildiği açıklanmıştır. Yazıda devamla, bu karara istinaden söz konusu ürünlere 200 gün süre ile % 25 oranında ek vergi uygulanacağı belirtilmekte olup, anılan soruşturmanın açılacağına ilişkin Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) Korunma Önlemleri Komitesine yapılan bildirime göre, geçici korunma önlemine ilişkin kararın Fas'ın resmi gazetesinde yayımlandığı günü takip eden gün yürürlüğe gireceği kaydedilmiştir.
Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitimi
17 Ekim, 2019
Kamu İhale Kurumu (KİK) iş birliği ile Atatürk Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ATASEM) tarafından 07-10 Kasım 2019 tarihlerinde Antalya’da Kamu İhale Kurumu onaylı ‘Sertifikalı Kamu İhale Mevzuatı Eğitim Programı’ düzenlenecektir.
ASKERİ FABRİKALAR ONAYLI TEDARİKÇİ BAŞVURULARI
18 Kasım, 2019
ASKERİ FABRİKALAR ONAYLI TEDARİKÇİ BAŞVURULARI Askeri Fabrikaların sürdürülebilir, kaliteli ve teknik yeterliliğe sahip firmalardan alım yapmasına olanak sağlayan MSY 310-12 Sayılı MSB Askeri Fabrikalar ve Tersaneler Genel Müdürlüğü 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu İstisnalar (3.B) Kapsamındaki Mal ve Hizmet Alımları Yönergesi yayımlanmıştır. Yönerge için tıklayınız. 1.   Onaylı Tedarikçi Başvurusu:        a.   ​​Firmalar tarafından, MSY 310-12 Sayılı Yönerge kapsamında hazırlanan Tedarikçi Adayı Başvuru Formu doldurularak Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü (AFGM) veya AFGM bağlısı Askeri Fabrikalara başvurular elden yapılacaktır. Posta yoluyla gönderilen evraklar değerlendirmeye alınmayacaktır.       b.   Belgeler firma yetkilisince imzalanmışsa imza sirkülerinin noter onaylı örneği, vekeleten imzalanmışsa Gizlilik Sözleşmesini ve Tedarikçi Adayı Başvuru Formunu imzalamayı kapsayacak şekilde verilmiş vekaletin noter onaylı örneği ile vekalet verilmiş imzacının imza beyannamesinin noter onaylı örneğinin Gizlilik Sözleşmesi, Tedarikçi Adayı Başvuru Formu ve eki belgelerin yanında ibraz edilmesi gerekmektedir. İmza sirkülerinin veya vekalet ve imza beyannamesinin bir fotokopisi Tedarikçi Adayı Başvuru Formunun eki belgeler arasında (dosya içerisinde) ayrıca bulunması gerekmektedir.        c.   İşgücü ve zaman kaybının önlenmesi açısından alınan kurul kararına göre;               (1)    Tahakkuk etmiş son kurumlar/gelir vergisi beyanında yer alan veriler ile hesaplanacak olan borçluluk oranı (toplan borcun toplam varlıklara oranı, ancak yıllara yaygın inşaat faaliyetinde bulunan firmaların borçluluk oranı hesaplanırken bilançonun her iki tarafından da bu faaliyet ile ilgili tutarlar arındırılacaktır) % 85’ten yukarı olan firmaların (tüm sektörlerdeki) başvuruları kabul edilmeyecektir.                (2)    Üretim/İmalat ve Ar-Ge sektörlerinden başvuran ve öz kaynağı 2.000.000 TL’nin altında olan firmaların başvuruları kabul edilmeyecektir.               (3)    Özkaynağı 2.000.000,00.-TL altında olan üretim/imalat ve AR-GE sektöründen başvuran firmalar ile borçluluk oranı % 85’ten yukarı olan tüm sektörlerden başvuran firmaların; yıl içerisinde mali verilerini düzeltip Yeminli Mali Müşavire Onaylattıkları Bilançoları ile tekrar başvurmaları durumunda başvurularının kabul edilmesinin uygun olacağı değerlendirilmiştir. Ancak bu başvuru sırasında, başvuru yaptıkları yılın Kurumlar Vergisi Beyannamesini Maliye İdaresine bildirmelerine müteakip 15 gün içerisinde, Kurumlar Vergisi Beyannameleri ve Tahakkuk Fişinin bir örneğinin AFGM’ye de gönderileceğini ve Üretim/İmalat ve Ar-Ge Sektörlerinde en az 2.000.000.-TL özkaynak tutarını, tüm sektörlerde ise en çok %84,99 borçluluk oranını koruyacaklarını ve korumamaları halinde onaylı Tedarikçilik Statülerinin iptal edileceğinin peşinen kabul ettiklerini ve AFGM tarafından istenildiği takdirde zamana bağlı kalmaksızın AFGM’nin istediği belgeleri AFGM’ye ileteceklerini belirten bir taahhütname alınması durumunda başvuruları kabul edilecektir. Taahhütname için tıklayınız.       ç.   Tedarikçi Adayı Başvuru Formu için tıklayınız. Firma ile imzalanacak Gizlilik Sözleşmesi için tıklayınız. 2.   Başvuru Kabulü: Firmaların, Tedarikçi Adayı Başvuru Formu ile başvuru formunda ibraz edilmesi istenen evrakları yetkililer tarafından onaylanmış ve tam olarak sunmaları durumunda başvuruları kabul edilecektir. 3.   Yerinde İnceleme: AFGM tarafından görevlendirilecek Heyet tarafından; Firmanızın idari, teknik ve kalite uygulamalarına yönelik yapılacak değerlendirmeler neticesinde raporlama ve puanlama yapılacaktır. Heyet tarafından yapılacak Firma ziyareti esnasında, Heyetin isteyeceği bilgi ve belgeler Firma tarafından Heyet'e sunulacaktır. 4.   Onaylı Tedarikçi Listesi: Firmaların Onaylı Tedarikçi başvurularının alınması sonrasında başvurularının sonuçlanmasına müteakip Onaylı Tedarikçi Listesi buradan yayımlanacaktır. Bu çalışmalar kapsamında, firmanız tarafından sağlanacak tüm bilgi ve belgeler, imzalanacak Gizlilik Sözleşmesi kapsamında "GİZLİ" olarak muhafaza edilecektir. ONAYLI TEDARİKÇİLERİN YAYIMLANMASI MSB Askerî Fabrikalar Genel Müdürlüğü'nün 4734 Sayılı Kamu İhale Kanun'unun 3'üncü maddesinin (b) bendi uyarınca yapacağı alımlarda uygulanacak esas ve usullerin belirlendiği “17 Temmuz 2017 tarihli 2017/10605 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı” yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu Bakanlar Kurulu Kararına istinaden; Askerî Fabrikaların, kalite, teknik yeterlilik, finansal güç gibi kriterleri sağlayan tedarikçilerden mal ve hizmet alımı yapabilmesi amacıyla onaylı tedarikçi havuzu oluşturabilmesine imkân tanınmıştır. 31.12.2019 tarihinden sonra 2017/10605 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nda belirtilen tutarları aşan alımların Belirli İstekliler Arasında İhale Usulüne göre ve Onaylı Tedarikçilerden yapılması gerekmektedir. MSB Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü 3’üncü onaylı tedarikçi listesi 10 Eylül 2019 tarihinde onaylanmıştır. Onaylı tedarikçi listesi ve belgeleri güncellenerek aşağıda sunulmuştur.  Onaylı Tedarikçi Listesi Onaylı Tedarikçi Belgeleri -1 (Türkçe) Onaylı Tedarikçi Belgeleri-1 (İngilizce) Onaylı Tedarikçi Belgeleri-2 (Türkçe) Onaylı Tedarikçi Belgeleri-2 (İngilizce)
Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun 16.10.2019 tarihli, 164291 sayılı yazısı.
30 Ekim, 2019
İlgi: Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun 16.10.2019 tarihli, 164291 sayılı yazısı. İlgi'de kayıtlı yazıda AB ile aramızda tesis edilen Gümrük Birliği anlaşması kapsamında ulusal tıbbi cihaz mevzuatının, AB'nin mevcut tıbbi mevzuatı (93/42/AET, 90/385/AET, 98/79/AT) olan Tıbbi Cihaz Yönetmeliği, Vücuda Yerleştirilebilir Aktif Tıbbi Cihaz Yönetmeliği, Vücut Dışında (İn Vitro) Kullanılan Tıbbi Tanı Cihazları Yönetmeliği'yle uyumlaştırıldığı ve bu doğrultuda uygulandığı belirtilmektedir. Yazıda ilaveten, tıbbi cihaz alanındaki gelişmeler ışığında adı geçen mevzuatın tadil edilme ihtiyacının doğduğu, bu bağlamda mevcut mevzuatın yerine geçmek üzere; (AB) 2017/745 sayılı Tıbbi Cihaz Tüzüğü ve (AB) 2017/746 sayılı İn Vitro Tıbbi Tanı Cihazları Tüzüğü'nün 05/05/2018 tarihinde AB Resmi Gazetesi'nde yayımlandığı bildirilmiştir. Sırasıyla 26/05/2020 ve 26/05/2022 tarihleri itibariyle uygulamaya geçecek olan ilgili tüzüklerin ulusal mevzuat olarak yayımlanması için gerekli uyum çalışmaları Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından yürütülmektedir. Bu çerçevede, ilgili mevzuatın uygulanmasında AB Komisyonu'na gerekli bilimsel, teknik ve klinik görüş ve tavsiyelerde bulunmak üzere uzman heyetlerin kurulması gerekliliği doğmuştur. Komisyon, bünyesinde oluşturacağı uzman heyetler için çağrı açmış ve https://ec.europa.eu/growth/content/call-expression-interest-expert-panels-medical-devices-and-vitro-diagnostic-medical-devices_en adresinde yayımlamıştır. Vatandaşlarımız da ilgili görev için 10/11/2019 tarihine kadar başvuru yapabilecektir.
E-Arşif Fatura Uygulaması Hk.
13 Kasım, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza gelen yazıda, 19.10.2019 tarihli ve 30923 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 509 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile e-Arşiv Fatura Uygulaması’na dahil olmayan mükelleflerce, 01/01/2020 tarihinden itibaren düzenlenecek faturaların, vergiler dahil toplam tutarının 30 bin TL’yi, vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından vergiler dahil toplam tutarının 5 bin TL’yi aşması halinde, söz konusu faturaların e-Arşiv Fatura olarak Gelir İdaresi Başkanlığınca sunulan e-Belge Düzenleme Portalı üzerinden düzenlenmesinin zorunlu hale getirildiği belirtildi.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu