Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Sayısal Takograf sürücü kartlarında kaydedilen verilerin, araç sahibi şirketler tarafından da "Kart Verme Otoritesine" gönderilmesi hakkında. « Geri
 19 Eylül, 2018

Ülkemizin de taraf olduğu Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Taşıtlarda Çalışan Personelin Çalışmalarına İlişkin Avrupa Anlaşması (AETR) hükümlerince zorunlu hale gelen sayısal takograf (ST) uygulaması kapsamında, ST sürücü, şirket, servis ve denetim kartlarının sahiplerine ulaştırılması ile ilgili iş ve işlemlerin Birliğimizce yürütüldüğü malumlarıdır.

2017/KDGM-4/ST sayılı Genelgenin 5. Maddesi hükmünce ST kartı sahipleri, ST sürücü kartlarında kaydedilen verileri en çok 25 günde bir Kart Verme Otoritesine gönderecektir. Bununla birlikte, ST sürücü kartlarında kaydedilen veriler, araç sahibi şirketler tarafından da Kart Verme Otoritesine gönderilecektir. Araç yetki belgesi sahipleri, sürücülere ait verilerin aktarılmasından sürücüleriyle birlikte sorumlu olacaktır.

Diğer taraftan, söz konusu Genelgenin 5. Maddesinin 1. Paragrafında yer aldığı üzere, yetki belgesi sahipleri, yetki belgesine kaydedilmiş araç ünitelerinde kaydedilen verileri, şirket kartı kullanmak suretiyle, geriye doğru 365 günlük veriyi içerecek şekilde ve üçer aylık periyotlarla dijital ortamda arşivleyecek ve bu veriyi ayda bir Kart Verme Otoritesine gönderecektir.

Bu uygulama, yük taşımacılığı yapan sürücü ve şirketlerin yanısıra yolcu taşımacılığı yapan sürücü ve şirketler için de geçerli olacaktır.

Söz konusu verilerin yükleneceği temel enstrüman, internet sitesi üzerinden sağlanan alan olup, http://staumanaliz.tobb.org.tr/ adresinden erişilmektedir. Söz konusu projenin birinci aşamasında veriler toplanmaya başlanmış olup, veriler üzerinde yapılacak analizler sonucu sorumluların yaptırımlarla karşılaşması muhtemeldir. Veri yüklemeleri sırasında linkte verilen ST Veri Yükleme Kılavuzundan faydalanılabilecektir.

Sürücü kartlarından veri indirilmesini teminen ülkemizde sürücülerimizin kolay erişimine açık alanlarda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile koordinasyon halinde veri indirme kioskları yerleştirilecek olup, ilk kiosk Ankara Lojistik Üssü’nde Kazan’da kurulmuştur. Söz konusu kiosklardan sürücülerimizin kolaylıkla yükleme yapabilmeleri amacıyla ilk aşamada 39 noktada daha hizmet vermeye başlanılacaktır.

TOBB STAUM

Sayısal_Takograf_Veri_Yukleme_Kılavuzu.pdf Sayısal_Takograf_Veri_Yukleme_Kılavuzu.pdf (692,41 KB)
Sayisal_Takograf_Genelge.pdf Sayisal_Takograf_Genelge.pdf (2915,61 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Görüş ve Teklifler
4 Temmuz, 2019
Oda/Borsaların, iş dünyasının ve tüketicilerin; kredi kartı ile yapılan belli mal ve hizmet alımı harcamalarında taksit sayısının artırılmasına yönelik talepleri bir süredir kamuoyunda dillendirilmekte ve TOBB’a da bu yönde girişimlerde bulunması için başvurular yapılmaktadır.
4. Abuja Yatırım Fuarı
4 Temmuz, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda, T.C. Dışişleri Bakanlığı’nın yazısına atfen, 30 Temmuz – 01 Ağustos 2019 tarihlerinde Nijerya’nın başkenti Abuja’da Shelter Aid Organisation (SAO) ve Abuja Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 4. Abuja Yatırım Fuarı’nın düzenleneceği belirtilmektedir.
Kurban Bayranımız Mübarek Olsun
8 Ağustos, 2019
8. TET Ar-Ge Proje Pazarı Hk.
27 Temmuz, 2019
AR-GE Proje Pazarı vasıtasıyla Elektrik Elektronik ve Bilişim Sektörü’nün yüksek katma değerli üretim yapabilmesi, ihracatının sürdürülebilir kılınması, Üniversite-Sanayi işbirliği kültürünün yaygınlaştırılması amacı ile AR-GE projesi yapmak isteyen sanayi kuruluşlarının temsilcileri, üniversiteler, AR-GE kuruluşları ve teknopark çalışanları ile araştırmacıları bir araya getirerek aralarındaki iletişimi artırmak, AR-GE destek programlarına başvurulmasına destek olmak, sanayii ihtiyaçları ile buluşmaya katkı sağlayacak ortak proje önerilerinin oluşturulması hedeflenmektedir.
Dış Ticarette Belge Maliyetlerinin Azaltılması
10 Temmuz, 2019
Bilindiği üzere; dış ticarete konu olan eşyaların her biri için yapılan özel ve farklı uygulamalar nedeniyle maliyetler yükselmekte ve belge çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu durum dış ticarette üyelerimiz için önemli zorluklara yol açmaktadır. Söz konusu maliyet kalemleri ile belgelerin envanterinin oluşturularak bunların olabildiğince azaltılması yönünde uzun zamandır çeşitli platformlarda Birliğimizin de iştirak ettiği çalışmalar devam ettirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu tarafından hazırlanan Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Beş Yıllık Eylem Planı (2018-2022) içerisindeki "Dış ticaret ve gümrük işlemlerinde gereksinim duyulan belgelerin envanterinin çıkarılması ile belge, formalite ve harçlardan ticari maliyet doğuranların tespit edilmesi" alt eylemi kapsamında yapılan faaliyetlerdir. Söz konusu eylem maddesi özelinde 01-02 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen "Dış Ticaret İşlemlerindeki Belge ve Maliyetlerin Azaltılması ve Bu Konudaki Farkındalığın Arttırılması Çalıştayı'' sonuç raporu hazırlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Gümrük ve Dış Ticaret Çalışma Grubu'nun 12 Haziran 2019 tarihli toplantısında, anılan raporda tespit edilen belgeler ve maliyetlerden kaldırılabilecek veya azaltılabilecek olanlarının özel sektör kurum/kuruluşları tarafından belirlenip Kurul'un bilgilendirilmesi yönünde karar alınmıştır. Sözkonusu Çalıştay Raporu'na Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü web sitesi (https://ggm.gtb.gov.tr/) "bilgi bankası" kısmından ulaşılabileceği gibi, ilgili raporda yer alan ve dış ticarete konu olan belgelerin listeleri EK-1 ve EK2-'de sunulmaktadır. Bu itibarla, ekli listelerde yer alan belgeler ve bu listelerde yer almamakla birlikte dış ticaret işlemlerinde temin edilmesi gereken diğer belgeler hakkında görüş, öneri ve değerlendirmelerini gerekçeleriyle birlikte EK-3'te bir örneği sunulan tabloya işleyerek 5 Ağustos 2019 tarihine kadar Odamız Dış İlişkiler Müdürlüğü'ne gönderebilirsiniz.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu