Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Plastik poşetlerin ücretlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar Hk. « Geri
 18 Ocak, 2019

29/11/2013 tarih ve 7153 sayılı Kanun’un 8 inci maddesi ile 2872 sayılı Çevre Kanunu’na eklenen Ek Madde 13 hükmü gereği “Kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla plastik poşetler satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücret karşılığı verilir. Uygulanacak taban ücret 25 kuruştan az olmamak üzere Bakanlıkça oluşturulacak komisyon aracılığı ile belirlenir ve her yıl için güncellenir”.

 

Anılan düzenlemenin uygulanmasını sağlamak amacıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” kabul edilerek 01/01/2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir.

Yürürlüğe giren Usul ve Esaslar içeriğinde; satış noktalarında plastik poşet kullanımı ve ücretiendirme, satıcının elde edeceği plastik poşet ücretinin beyan ve ödenmesi, plastik poşetlerin barkodlanması ve sair hükümler yer almakta olup aşağıdaki link üzerinden ilgili düzenlemenin bütününe erişilebilmektedir:

http://webdosya.csb.gov.tr/db/cygm/icerikler/plasposetue20181227-20181227091110.pdf

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Tüm Sigorta Şirketi üyelerimize duyurulur
16 Ocak, 2020
13.01.2020 tarihinde TOBB Sigortacılık Müdürlüğünden alınma mail yazısı aşağıdadır.Tüm sigorta şirketi üyelerimize duyurulur.
Ürün İrtibat Noktası Bildirimi
18 Ocak, 2020
T.C. Ticaret Bakanlığı yazısına istinaden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan bir yazıda; "Düzenlenmiş Alanda Karşılıklı Tanıma Yönetmeliği" kapsamında oluşturulan Ulusal Ürün İrtibat Noktası görevinin Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olduğu ve görev kapsamında belirli bir ürün veya ürün grubuna uygulanan ulusal teknik kurallar vb. hususlarda AB üyesi ülkeler ile Türkiye arasında karşılıklı bilgi talepleri veya paylaşımları yapıldığı belirtilmektedir. Yazıda devamla, Ürün İrtibat Noktası bildirimleri kapsamında "Litvanya'da İnşaat İşlerine Nasıl Başlanır?" konulu bir bilgilendirici e-postanın Bakanlığa ulaştığı bildirilmektedir. Konuya ilişkin detaylı bilgilere nasıl ulaşılabileceği ve Litvanya'da inşaat işlerine nasıl başlanacağına yönelik bir iş akışı şeması ekte paylaşılmaktadır.  
Ürdün'de düzenlenecek fuar (IJEX)
4 Ocak, 2020
TOBB'dan Odamıza gelen yazıda, Ürdün'ün başkenti Amman'da 15-17 Temmuz 2020 tarihlerinde, 1. Uluslararası Ekonomik Fuar'ın (IJEX) düzenleneceği bildirilmektedir. Etkinlikle ilgili bilgiye https://ijexjo.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Yıllık İşletme Cetveli İşlemleri
13 Ocak, 2020
Sayın üyemiz; Bilindiği üzere üretim faaliyetinde bulunan işletmelerimizin 6948 Sayılı Kanun gereği Sanayi Sicil Belgesi almaları ve iki yılda bir bu belgeleri vize yaptırmaları zorunlu olup ayrıca her takvim yılı başından itibaren ilk dört ay içerisinde bir önceki yıla ait bilgileri içeren Yıllık İşletme Cetvelinin Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne iletilmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, firmanın yapısında meydana gelen her türlü (adres, telefon, unvan, ürün değişikliği, ürün ilavesi, tesisin kapatılması, üretime ara verme vb. gibi) değişiklik durumunda da kanun gereği değişikliğin meydana geldiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde internet ortamında güncellemeleri gerekmektedir. Sanayicilerimizin cezalı duruma düşmemeleri İçin 2019 yılına ait bilgileri içeren Yıllık işletme Cetveli İnternetten giriş işlemlerini en geç 30 Nisan 2020 tarihine kadar yaptırmaları gerekmektedir. Bunun için işletmelerimizin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ait "https://sanayisicil.sanayi.gov.tr” web adresinden işletme adına alınan şifre ile sisteme girilip arkasından "İşletme” menüsüne girildikten sonra çıkan ekranda "Belge No ile İşletmemi Getir” veya 'Kayıtlı İşletmelerim” menüsünden işletme çağrılarak Yıllık İşletme Cetveli için gerekli bilgiler doldurulup giriş yapılarak sistem üzerinden "İl Müdürlüğüne Gönder” sekmesi tıklanarak online olarak Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne göndermesi gerekmektedir. Söz konusu hususta İl Müdürlüğünce hazırlanan duyuru metni ekte gönderilmektedir. Önemle duyurulur.
Yurtdışı İş Gezisi Destek Programı Uygulama Esasları Revizyonu
20 Ocak, 2020
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden (TOBB), Odamıza gönderilen yazıda; KOSGEB’le geçtiğimiz sene TOBB’un gerçekleştirdiği işbirliği sonucunda oda ve borsalarımızın KOBİ’lerin katılımı ile düzenledikleri KOSGEB destekli yurt dışı iş gezisi başvuruları TOBB’a yapılmakta, ardından KOSGEB tarafından onaylanmaktadır.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 1 (bir) adet Duyuru Bulunmaktadır. 1
1
2020 yılı askıya alma işlemleri ile ilgili üyelerimize önemli duyuru
5174 Sayılı Kanunun 10. ve Oda Muamelat yönetmeliğinin 14.maddesi gereği Odalar, her yılın Ocak ayında üye kayıtlarını güncelleştirir.  Buna göre içinde bulunan yıldan önceki ikinci yılın Ocak ayının ilk gününden güncelleştirme işleminin yapılacağı ana kadar adres ve durumları tespit edilemeyenler ile bu süre zarfında tahakkuk eden aidat borçlarından en az bir taksitini ödemeyenlerin üyeliği Yönetim Kurulu Kararı ile askıya alınır. Üyeliğin askıya alınması, üyelerin isimlerinin meslek grupları ve seçmen listelerinden silinmesini ve bu üyelerin aidat tahakkuklarının durdurulmasını kapsar. 2018 yılı aidat borcunu ödemeyen Üyelerimizin üyeliklerinin  askıya alınmaması için aidat borçlarını 30 OCAK 2020 tarihine kadar ödemeleri ve  adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.         Detay için tıklayınız.
KAPAT X