Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
DUYURU - 2015- Yıllık ve munzam aidatların ikinci taksidi « Geri
 26 Ekim, 2015

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’ndan

ÜYELERİMİZİN YILLIK  VE MUNZAM AİDATLARININ İKİNCİ TAKSİTİNİ  2015 EKİM AYI SONUNA KADAR ÖDEMELERİ ZORUNLUDUR.

5174 Sayılı Kanunun 24. ve 25. maddeleri gereğince, yıllık aidat ve munzam aidatların, her yılın Haziran ve Ekim aylarında iki eşit taksitte ödenmesi gerekmektedir.

Aidatların zamanında ödenmemesi halinde, 6183 sayılı kanun uyarınca,günlük gecikme zammı tahakkuk ettirilecektir.

 

Üyelerimizin cezalı bir ödemeye düşmemeleri için, aidatlarının İKİNCİ taksitini 02.11.2015  Pazartesi  günü mesai saati bitimine kadar Odamız veznesine nakit veya kredi kartı ile  veya aşağıda numaraları belirtilen banka hesaplarımıza havale  ile  ayrıca odamız https://e.samsuntso.org.tr adresimiz üzerinden internet bankacılığı kullanarak ödemeleri  önemle duyurulur.

Banka Hesaplarımız:

T.C. Ziraat Bankası Samsun Şubesi            TR46 0001 0002 2239 9284 0450 01 

T. Halk Bankası Samsun Şubesi                 TR50 0001 2009 6560 0016 0000 54 

Akbank Buğdaypazarı Şubesi                     TR72 0004 6006 2188 8000 0236 66

T.İş Bankası Samsun Şubesi                      TR64 0006 4000 0017 3000 0097 13

T.İş Bankası Buğdaypazarı Şubesi              TR80 0006 4000 0017 3010 0007 16

Garanti Bankası Samsun Şubesi                 TR72 0006 2000 1900 0006 2993 04

Türk Ekonomi Bankası Samsun Şubesi        TR22 0003 2000 0000 0002 1537 01

T.Vakıflar Bankası Sanayi Şubesi                TR44 0001 5001 5800 7292 2241 19

T.Vakıflar Bankası Çiftlik Şubesi                  TR41 0001 5001 5800 7294 6291 91

Finansbank 19 Mayıs Şubesi                       TR84 0011 1000 0000 0033 7096 00

Yapı ve Kredi Bankası Buğdaypazarı Şb.      TR43 0006 7010 0000 0090 0805 08

DenizBank Samsun Şubesi                          TR78 0013 4000 0043 5451 4000 03

NOT:31.10.2015 Cumartesi  günü 10.00- 17.00 saatleri arasında  ve 02.11.2015 Pazartesi günü de saat 22.00’ye kadar Oda veznesi hizmet verecektir. 

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ve
29 Temmuz, 2019
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 – 28/6/2014 tarihli ve 29044 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiştir. “c) Etiket: Perakende satışa sunulan malın tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatı, üretim yeri, ayırıcı özellikleri ve Yönetmelik ile belirlenen diğer zorunlu hususlar hakkında tüketicileri bilgilendirme amacı ile kullanılan fiyat etiketini,”  “l) Yerli üretim: 17/4/1957 tarihli ve 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununun 1 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen işletmeler tarafından Türkiye’de üretilen mallar, Türkiye’de üretilen el ve ev sanatları ürünleri ile 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun 18 inci maddesinde sayılan ürünlerden Türkiye’de elde edilen veya üretilen malları, m) Yerli üretim logosu: Üretim yeri Türkiye olan mallar için Bakanlıkça tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işareti,” MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, dördüncü fıkrasında yer alan “aynı boyut ve renkte” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.  “(1) Satıcı tarafından perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde yazılı, dijital veya elektronik etiket konulması; etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilir ve okunabilir şekilde uygun yerlere asılması zorunludur.” “(7) Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de bu madde hükmüne göre düzenlenerek asılır. Hizmetlere ilişkin tarifelerde hizmetin ayırıcı özelliği, tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve bu fiyatın uygulanmaya başlandığı tarihin belirtilmesi yeterlidir. (8) Yerli üretim logosu bulunan etiketlerde ve fiyat listelerinde ayrıca üretim yerinin belirtilmesine gerek yoktur.” MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ve aynı büyüklükte” ibaresi “, görülebilir ve okunabilir şekilde” olarak değiştirilmiştir. MADDE 4 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 5 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.   FİYAT ETİKETİNDE YERLİÜRETİM LOGOSU KULLANIMINA İLİŞKİN TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ MADDE 1 – 5/10/2018 tarihli ve 30556 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketinde Yerli Üretim Logosu Kullanımına İlişkin Tebliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “c) Etiket ve fiyat listesi:  Perakende satışa sunulan malın tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatı, üretim yeri, ayırıcı özellikleri ve Yönetmelik ile belirlenen diğer zorunlu hususlar hakkında tüketicileri bilgilendirme amacı ile kullanılan fiyat etiketini veya etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listeleri,” MADDE 2 – Aynı Tebliğin 5 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. “(2) Yerli üretim logosu bulunan etiketlerde ve fiyat listelerinde ayrıca üretim yerinin belirtilmesine gerek yoktur.” MADDE 3 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
15 TEMMUZ DEMOKRASİ VE MİLLİ BİRLİK GÜNÜ
12 Temmuz, 2019
Dış Ticarette Belge Maliyetlerinin Azaltılması
10 Temmuz, 2019
Bilindiği üzere; dış ticarete konu olan eşyaların her biri için yapılan özel ve farklı uygulamalar nedeniyle maliyetler yükselmekte ve belge çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu durum dış ticarette üyelerimiz için önemli zorluklara yol açmaktadır. Söz konusu maliyet kalemleri ile belgelerin envanterinin oluşturularak bunların olabildiğince azaltılması yönünde uzun zamandır çeşitli platformlarda Birliğimizin de iştirak ettiği çalışmalar devam ettirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu tarafından hazırlanan Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Beş Yıllık Eylem Planı (2018-2022) içerisindeki "Dış ticaret ve gümrük işlemlerinde gereksinim duyulan belgelerin envanterinin çıkarılması ile belge, formalite ve harçlardan ticari maliyet doğuranların tespit edilmesi" alt eylemi kapsamında yapılan faaliyetlerdir. Söz konusu eylem maddesi özelinde 01-02 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen "Dış Ticaret İşlemlerindeki Belge ve Maliyetlerin Azaltılması ve Bu Konudaki Farkındalığın Arttırılması Çalıştayı'' sonuç raporu hazırlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Gümrük ve Dış Ticaret Çalışma Grubu'nun 12 Haziran 2019 tarihli toplantısında, anılan raporda tespit edilen belgeler ve maliyetlerden kaldırılabilecek veya azaltılabilecek olanlarının özel sektör kurum/kuruluşları tarafından belirlenip Kurul'un bilgilendirilmesi yönünde karar alınmıştır. Sözkonusu Çalıştay Raporu'na Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü web sitesi (https://ggm.gtb.gov.tr/) "bilgi bankası" kısmından ulaşılabileceği gibi, ilgili raporda yer alan ve dış ticarete konu olan belgelerin listeleri EK-1 ve EK2-'de sunulmaktadır. Bu itibarla, ekli listelerde yer alan belgeler ve bu listelerde yer almamakla birlikte dış ticaret işlemlerinde temin edilmesi gereken diğer belgeler hakkında görüş, öneri ve değerlendirmelerini gerekçeleriyle birlikte EK-3'te bir örneği sunulan tabloya işleyerek 5 Ağustos 2019 tarihine kadar Odamız Dış İlişkiler Müdürlüğü'ne gönderebilirsiniz.
CIIE Fuarı Hk.
4 Temmuz, 2019
Ticaret Bakanlığı'ndan alınan yazıda, Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC)'nin ev sahipliğini yaptığı, geçen yıl 240 bin metrekarelik bir alanda 130 ülkeden 2 bin 800 firmanın katılım sağladığı  Çin Uluslararası  ithalat Fuarı  (CIIE)'nın ikincisinin 05-10 Kasım 2019 tarihleri arasında Shanghai'da düzenleneceği bildirilmektedir.
IPARD 6. Başvuru Çağrı İlanı Duyurusu
4 Temmuz, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; Tarım ve Orman Bakanlığı’nm ilgili kuruluşu olan Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu, 08 Mayıs 2019 tarihinde 6. Başvuru Çağrı İlanı’na çıkmış bulunmaktadır. 6. Başvuru Çağrı İlanı kapsamında “Çiftlik Faaliyetlerinin Çeşitlendirilmesi ve İş Geliştirme” adlı tedbir kapsamında başvurular kabul edilecektir.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu